اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی اداره‌ کل محیط زیست خراسان شمالی خبر داد

فعالیت گشت نوروزی حفاظت محیط زیست خراسان شمالی

سخنگوی اداره ‌کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: فعالیت ویژه گشت نوروزی حفاظت محیط زیست در تعطیلات نوروزی آغاز شده است.

فعالیت گشت نوروزی حفاظت محیط زیست خراسان شمالی

حسن پهلوان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اجرای این طرح را تا 15 فروردین ماه عنوان کرد و اظهار داشت: این طرح با مشارکت کارشناسانی از محیط زیست انسانی و کارشناسان طبیعی محیط زیست خراسان شمالی به اجرا درآمده است.

سخنگوی اداره‌ کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با اشاره به اینکه این تیم‌های کارشناسی به آزمایشگاه مجهز هستند، گفت: تیم‌ها ساماندهی شده به همین منظور به صورت نامحسوس و سیار حوزه‌های محیط زیست انسانی اعم از واحدهای تولیدی و صنعتی فعال در ایام نوروز و همچنین طبیعی در پارک‌های ملی، پناهگاه‌های حیات وحش، مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع را در استان نظارت می‌کنند.

وی، هدف از اجرای این طرح را محافظت از مناطق بکر استان، بهره‌گیری صحیح مردم اعم از مسافران و مجاوران از زیبایی‌های طبیعت و فرهنگ‌سازی در خصوص حفظ محیط زیست عنوان کرد.

پهلوان با اشاره به اینکه این گروه‌ها ضمن نظارت بر این مناطق، راهنمای گردشگران و مسافران نوروزی نیز هستند، یادآور شد: این گروه‌های محیط زیست، سطح استان را پوشش می‌دهند.

سخنگوی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از عموم مردم خواست تا قوانین زیست محیطی را رعایت و با محیط‌بانان و مأموران حفاظت محیط زیست استان همکاری کنند.

خراسان شمالی به خاطر موقعیت سرزمینی از مناطق حفاظت شده و از حیات وحش متنوعی برخوردار است. گلول و سرانی، سالوک و ساریگل از جمله مناطق حفاظت شده خراسان شمالی را تشکیل می‌دهند.

این استان با دارا بودن 51 نوع پستاندار و همچنین 52گونه خزنده نمادی از تنوع زیستی ایران محسوب می‌شود.

انتهای پیام/63002/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول