اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی - 114

عباسی: «جشنواره روستایی» 7 فروردین در آق‌قلا برگزار می‌شود

دبیر ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان گفت: «جشنواره غذاهای سنتی» هفتم فروردین‌ماه در روستای «گری دوجی» آق‌قلا برگزار می‌شود.

عباسی: «جشنواره روستایی» 7 فروردین در آق‌قلا برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،‌ قربان عباسی در بازدید از کمپ ثابت گردشگری روستایی دهستان «شیخ‌موسی» بخش مرکزی آق‌‌قلا واقع در روستای «گری‌دوجی» در جمع اعضای ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی شهرستان آق‌قلا اظهار داشت: این جشنواره در قالب جشنواره‌های 20گانه روستایی کمیته گردشگری روستایی ستاد سفرهای نوروزی برگزار خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از کمیته گردشگری روستایی بخش مرکزی آق‌قلا افزود: برگزاری اینگونه جشنواره‌ها موجب شادمانی مردم و ایجاد شور و نشاط در آنها می‌شود. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی مسافران نوروزی با غذاهای سنتی این منطقه، دیدار مردم با یکدیگر به مناسبت عید نوروز و ایجاد فضای شاد برای آنها ذکر کرد.

عباسی خاطرنشان کرد: هر فردی با امکانات خود غذا درست کرده و در جشنواره غذاهای سنتی دهستان شیخ موسی آق‌قلا شرکت می‌کند.

به گفته وی، به برگزیدگان این جشنواره هدایای نفیسی اعطا می‌شود.

دبیر ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان از مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان به دلیل حمایت از کمیته‌های گردشگری روستایی و از فرماندار و بخشدار مرکزی آق‌قلا به دلیل فراهم کردن شرایط برگزاری جشنواره روستایی غذاهای سنتی در روستای «گری‌دوجی» این شهرستان قدردانی کرد.

عباسی ادامه داد: تاکنون دو جشنواره روستایی در «داشلی‌برون» گنبدکاووس و «محمدآباد» گرگان برگزار شده است.

وی افزود: جشنواره روستایی «داشلی‌برون» در زمینه «کشتی آلیش» 28 اسفندماه امسال برگزار می‌شود؛ چهارمین جشنواره نوروزی «محمدآباد» نیز از روز گذشته در این روستا آغاز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان  با بیان اینکه کمیته گردشگری روستایی از امسال به عضویت ستاد سفرهای نوروزی استان درآمده و برای نخستین دوره جشنواره‌های روستایی برگزار می‌شوند، تصریح کرد: با این وجود، دهیاری روستای «محمدآباد» گرگان از سه سال قبل این جشنواره را در روستای خود برگزار می‌کند.

انتهای پیام/83003/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول