اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی ـ 119

عباسی: مسابقه «کشتی» 9 فروردین در «النگ» کردکوی برگزار می‌شود

دبیر ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان گفت: مسابقه «کشتی» 9 فروردین ماه سال‌جاری در روستای «النگ» شهرستان کردکوی برگزار می‌شود.

عباسی: مسابقه «کشتی» 9 فروردین در «النگ» کردکوی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قربان عباسی در حاشیه بازدید از کمپ ثابت گردشگری روستایی و پایگاه امداد جاده‌ای جمعیت هلال‌احمر در روستای النگ در گفت‌و‌گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: این مسابقه به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گمنام برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقه توسط کمیته گردشگری روستای النگ و با حمایت کمیته گردشگری روستایی ستاد سفرهای نوروزی استان گلستان، شهرستان کردکوی و بخش مرکزی این شهرستان برگزار می‌شود.

روستاها ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه گردشگری هستند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان با بیان اینکه برخی از جاذبه‌های گردشگری استان در روستاها قرار دارند، خاطرنشان کرد: روستاها ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه گردشگری محسوب می‌شوند.

عباسی ادامه داد: توجه به روستاها و تقویت آنها به منظور افزایش گردشگران و ضریب ماندگاری آنها در روستاها باید در دستور کار جدی مسئولان قرار گیرد.

به گفته وی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و دفتر امور روستایی استانداری گلستان تعامل مثبتی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های روستاها و توانمندی‌های دهیاران دارند.

31 برنامه فرهنگی و اجتماعی متنوع در نوروز 1392 برگزار می‌شود

دبیر ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در دستور کار این ستاد قرار دارند، گفت: هدف از برگزاری این گونه برنامه‌ها، شاد نگه داشتن مردم در تعطیلات نوروز است.

عباسی افزود: کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد سفرهای نوروزی استان31 برنامه متنوع در تعطیلات نوروز 1392 برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: در این برنامه‌ها جشنواره‌های موسیقی، غذاهای سنتی، مسابقات کشتی، نوروزخوانی همراه با سیاه‌بازی و ساز و دهل و نمایشگاه کاریکاتور منتخبی از آثار پنجمین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات و ملزومات سفر در 11 نقطه استان، برگزاری نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی و عکس در مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌ها، پخش فیلم در سینماها و ویژه برنامه جشن نوروز در اماکن تفریحی را برخی دیگر از برنامه‌های 31گانه کارگروه فرهنگی و اجتماعی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان گلستان برشمرد.

انتهای پیام/83003/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول