اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی شوشتر:

گردشگران از خرید گوشت در مکان‌های تفریحی خودداری کنند

رئیس شبکه بهداشت شوشتر خواستار عدم خرید گوشت توسط گردشگران در مکان‌های تفریحی شد و گفت: این گوشت‌ها اغلب غیر‌بهداشتی و بیمار هستند.

گردشگران از خرید گوشت در مکان‌های تفریحی خودداری کنند

احمدعلی معینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: گوشت‌های گوسفند و گاوی که در مسیرهای منتهی به مکان‌های تفریحی به صورت کاملا غیربهداشتی و بیماری‌زا توزیع می‌شوند باعث بروز مشکلاتی برای مصرف‌کنندگان می‌شوند و به این دلیل نباید از آنها استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه گردشگران از خرید این گوشت‌ها خودداری کنند، افزود: عدم خرید این گوشت‌ها تنها راه برای جلوگیری از بیماری‌های آتی و مسمومیت‌های خطرناک است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تعداد این عرضه کنندگان در حال افزایش است، تاکید کرد: این مکان‌های سیار عرضه گوشت به صورت غیربهداشتی به دلیل سیار بودن و مشخص نبودن مکان‌های استقرار عملا غیرقابل برخورد است ولی در حال حاضر این مشکلات در حال پیگیری است.

*نظارت بهداشتی بر این عرضه کنندگان نیست

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شوشتر خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه کشتار دام در این مکان‌ها به صورت کاملا سنتی و غیربهداشتی انجام می‌شود و عدم نظارت دامپزشک باعث می‌شود تا بهداشت در عرضه گوشت به کمتر از حداقل قابل قبول برسد و به این دلیل مردم از خرید این نوع گوشت‌ها خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه دام‌های کشتار شده در این مکان‌ها از نظر سلامت مورد تائید نیستند، تاکید کرد: دام‌های کشتار شده برای عرضه در این مکان‌های غیر بهداشتی اصلا معاینه نشده‌اند و به صورت کاملا خودسر کشته شده و عرضه می‌شوند و باید در اسرع وقت با توزیع این گوشت‌ها برخورد جدی شود.

*نکات سلامت و بهداشتی را رعایت کنیم

معینی با اشاره به اینکه گوشت را باید از مکان‌های مورد اعتماد خرید کرد، افزود: باید گوشت مصرفی خانوار را از مکان‌های بهداشتی و زیر‌نظر شبکه دامپزشکی خریداری کرد زیرا گوشت در این مکان‌ها دارای استاندارد و کشتار بهداشتی است.

وی تاکید کرد: توزیع گوشت در سطح شهرستان شوشتر با لیبل(برچسب) بهداشتی انجام می‌شود و این کار نظارت مصرف کننده را در خرید گوشت سالم بیشتر می‌کند و این خود از اقداماتی است که در عرضه گوشت سالم انجام شده است.

انتهای پیام/72006/ق30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول