اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام نوروز صورت می‌گیرد

نظارت 83 اکیپ دامپزشکی بر سلامت گوشت در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: 83 اکیپ دامپزشکی بر سلامت گوشت در ایام نوروز در استان کرمان نظارت می‌کنند.

نظارت 83 اکیپ دامپزشکی بر سلامت گوشت در کرمان

بیژن دهقانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان سلامت گوشت مصرفی در جامعه را از مهم‌ترین دغدغه‌های دامپزشکی استان کرمان دانست و اظهار داشت: در ایام نزدیک به سال نو استقبال مردم برای خرید اقلام ضروری از جمله گوشت بیشتر می‌شود.

وی بیان داشت: در راستای پیشگیری از سوء‌ استفاده‌های احتمالی افراد سودجو طرح تشدید نظارت نوروزی این اداره کل از تاریخ 26 اسفند ماه سال جاری آغاز و تا 13 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان افزود: در طرح تشدید نظارت نوروزی امسال 83 اکیپ بازرسی در دو شیفت کاری از ساعت 8 صبح تا 8 شب بر سلامت استحصال، حمل، بسته‌بندی و توزیع انواع گوشت سفید و قرمز نظارت می‌کنند.

وی با بیان اینکه دامپزشکی همواره بر خرید گوشت از مراکز معتبر تاکید کرده است، عنوان کرد: مردم در هنگام خرید گوشت از مراکز معتبر به مهر و لیبل دامپزشکی توجه کنند.

دهقانی با اشاره به اینکه گوشت چرخ کرده باید در حضور مشتری تهیه شود، ابراز داشت: مردم از خرید گوشت چرخ شده آماده به صورت فله خودداری کنند.

وی افزود: بر روی لیبل گوشت‌های بسته‌بندی شده باید تاریخ تولید و انقضاء، نوع گوشت و همچنین عنوان گوشت تازه کشتار روز و گوشت منجمد درج شده باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه روزانه دو اکیپ ستادی برای انجام هماهنگی‌های لازم و دریافت شکایات مردمی و نظارت بر عملکرد اکیپ‌های شهرستانی در سطح استان فعال هستند، گفت: مردم استان کرمان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز عرضه گوشت می‌توانند مراتب را از طریق شماره تلفن چهار رقمی 1512 و یا شماره پیامک 3000231512 به اطلاع این اداره کل برسانند.

طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی در بم

مسعود اسدی‌پور رئیس شبکه دامپزشکی بم به خبرنگار فارس گفت: به منظور حفظ سلامت مصرف‌کنندگان طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی از 26 اسفند ماه آغاز و تا 13 فروردین ماه ادامه دارد.

وی افزود: اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر نظارت بر فروشگاه‌های توزیع و عرضه مرغ، ماهی و گوشت قرمز، رستوران‌ها، هتل‌ها، کشتارگاه‌ها و خودروهای ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی را بر عهده دارند.

اسدی‌پور تصریح کرد: یکی از وظایف دامپزشکی حفظ سلامت و امنیت غذایی شهروندان و جلوگیری از هر فعالیتی که به نحوی سلامت شهروندان را به مخاطره می‌اندازد، است و برای این منظور در تمام طول سال امور نظارتی و بهداشتی بر مراکز عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی انجام می‌شود.

انتهای پیام/2446/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول