اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین طلای سرخ

برپایی دومین جشنواره بازی‌های محلی در خوسف

نائب رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی خراسان‌جنوبی گفت: امسال به‌منظور حفظ ارزش‌ها و رسومات سنتی دومین جشنواره بازی‌های محلی در مزار گیمنج برگزار شد.

برپایی دومین جشنواره بازی‌های محلی در خوسف

محمد‌حسین اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با بیان اینکه برگزاری این جشنواره‌ها می‌تواند موجب احیا و ترویج سنت‌های نهادینه شده در بین مردم شود، تصریح کرد: همه ساله در ایام نوروز جمعیت کثیری در مناطق ییلاقی شهرستان‌ها بر اساس سنت‌های قدیمی گردهم می‌آیند که اگر استعداد و ظرفیت‌های موجود به سمت تفریحات سالم هدایت شود علاوه بر ایجاد شور و نشاط اجتماعی، موجب احیاء سنت‌های قدیمی که ریشه در فرهنگ ما دارد خواهد شد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته با کارشناسی صورت گرفته منطقه ماژان برای برگزاری جشنواره بازی‌های محلی مورد تایید قرار گرفت که امسال نیز در مزار گیمنج این جشنواره با همکاری فرمانداری شهرستان خوسف برگزار شد.

اجرای موسیقی سنتی با رقص محلی

مسئول برگزاری جشنواره امسال به برنامه‌های این جشنواره اشاره کرد و افزود: موسیقی سنتی با رقص محلی و اجرای ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای از جمله برنامه‌های جانبی جشنواره بود که با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام شد.

اکبری اذعان کرد: در این جشنواره در ورزش‌های دوی صحرایی و بازی‌های محلی طناب‌کشی و سمندربازی ویژه آقایان و دال پلان ویژه بانوان مسابقاتی برگزار شد که حدود 100 ورزشکار با یکدیگر به رقابت پرداختند و در پایان به تعدادی از برترین‌های ورزشی جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

استقبال کم‌نظیر مردم از این جشنواره

وی به استقبال کم‌نظیر مردم از این جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت: مسئولان اداری و ستاد نوروزی شهرستان خوسف از جمله مهمانان ویژه این جشنواره بودند که در حضور بیش از 3 هزار نفر از اهالی روستاهای ماژان، نصرآباد، کاخک و دیگر روستاهای منطقه شهرستان خوسف به تماشای این جشنواره پرداختند.

نائب رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی خراسان‌جنوبی گفت: این جشنواره با مشارکت دهیاری ماژان، میراث فرهنگی استان و شهرستان، فرمانداری و هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های محلی خوسف برای دومین سال متوالی برگزار شد.

انتهای پیام/69016/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول