اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج دانشجویی قزوین:

2600 دانشجوی قزوینی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: امسال 2 هزار و 600 نفر از دانشجویان قزوینی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

2600 دانشجوی قزوینی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند

مهدی برزگر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: امسال 2 هزار و 600 دانشجو از 51 واحد دانشگاه استان قزوین در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

وی با بیان اینکه برپایی اردوهای دانشجویی راهیان‌نور از بزرگترین برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌های مختلف استان قزوین است، ابراز داشت: ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، گذشت، ولایت‌مداری و آشنایی با ادبیات دفاع مقدس از جمله اهداف برگزاری این اردوها بوده است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین با اشاره به اینکه هدف از اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور رسیدن دانشجویان به خودباوری بوده است، اذعان داشت: تحت تأثیر قرار نگرفتن آنان در برابر دروغ‌پردازی‌های رسانه‌های غربی از دیگر اهداف اعزام دانشجویان به این اردوها بوده است.

این مسئول اظهار داشت: دانشجویان با آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت و ادبیات دفاع مقدس در اردوهای راهیان نور به این خودباوری می‌رسند زیرا که جوانان ایرانی در دنیای امروز از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

دانشجویان در اردوهای راهیان نور بیشتر با نحوه زندگی شهدا‌ آشنا شدند

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین با اشاره به اینکه دانشجویان قزوینی به اردوهای راهیان‌نور اعزام شدند تا از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید کنند، بیان داشت: آنان با رفتن به این مناطق با نحوه زندگی، سختی‌ها و زحمات طاقت‌فرسای شهدا در جبهه‌ها آشنا ‌شدند تا قدر خون‌های ریخته شده آنان را در این مناطق بیشتر بدانند.

برزگر با بیان اینکه رزمندگان و شهدا در هشت سال دفاع مقدس زحمات فراوانی را کشیده‌اند،‌ بیان داشت: دشمنان از ابتدای تشکیل انقلاب اسلامی ایران نقشه جنگ به این کشور را طراحی کردند تا بتوانند این انقلاب نوپا را از بین ببرند و با تحقق این هدف بتوانند نفت و سرمایه‌های ملی این کشور را غارت و از رشد روزافزون ارزش‌های اسلامی بین مسلمانان جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه همه کشورها بهترین سلاح‌های نظامی و تجهیزات را به عراق ‌دادند تا این کشور بتواند در جنگ با ایران پیروز شود، اظهار داشت: به لطف خداوند متعال، عنایت اهل‌بیت (ع) و مدیریت بی‌نظیر امام خمینی (ره) در این جنگ تحمیلی، ایران پیروز شد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین یادآور شد: با آغاز جنگ بین ایران و عراق، رهبر کبیر انقلاب اسلامی دستور جهاد دادند که رزمندگان بسیاری مشتاقانه و عاشقانه به دستور ایشان لبیک گفتند و عازم جنگ شدند تا بتوانند با فدا کردن جانشان از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع و ریشه‌های این انقلاب را محکم‌تر کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس از ایران شکست خوردند، ابراز داشت: اکنون آنان با تغییر روش جنگی و به کارگیری تاکتیک جدید جنگ نرم را در این کشور شروع کرده‌اند تا بتوانند جوانان را از ارزش‌های اسلامی انقلاب دور کنند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین اذعان داشت: اکنون جوانان با افزایش آگاهی‌های سیاسی و پایبندی به اصول و ارزش‌های اسلامی باید بتوانند دشمنان را در جنگ نرم شکست دهند.

توزیع بسته‌های فرهنگی در مناطق عملیاتی جنوب کشور

وی بیان داشت: در سال جاری دانشجویانی که دارای فکر و ایده جدید بوده و از تجربه‌های خوبی در اردوهای راهیان نور برخوردار بودند در قالب چند تیم دور هم نشستند و ساعت‌ها پیرامون موضوع توزیع محتوای بسته‌های فرهنگی در این اردوها بحث کردند تا بتوانند این بسته‌ها را با کیفیت بهتری بین زائران مناطق جنگی توزیع کنند.

برزگر با اشاره به اینکه هر ساله بسته‌های فرهنگی یکسان و مشترک بین دانشجویان در مناطق عملیاتی جنوب کشور توزیع می‌شد، اضافه کرد: امسال با نتیجه‌گیری دانشجویان متفکر قزوینی محتوای این بسته‌ها با توجه به نیاز و سلیقه خواهران و برادران توزیع شد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین با بیان اینکه روحیه پسران با دختران دانشجو متفاوت است، یادآور شد: امسال کتاب و سی‌دی‌هایی که در قالب بسته‌های فرهنگی بین آنان در مناطق عملیاتی جنوب کشور توزیع شد طبق سلیقه‌های آنان بوده است.

انتهای پیام/77009/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول