اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اسکان میهمانان نوروزی شهرداری اهواز خبر داد

راه‌اندازی 16 کیوسک از من بپرس / توزیع 75 هزار نقشه راهنمای اهواز

معاون شهردار و رئیس ستاد اسکان میهمانان نوروزی شهرداری اهواز از راه اندازی 16 کیوسک از من بپرس در هشت منطقه شهرداری خبر داد.

راه‌اندازی 16 کیوسک از من بپرس / توزیع 75 هزار نقشه راهنمای اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی شهرداری اهواز علیرضا عالیپور اظهار کرد: 150 نفر از نیروهای خدمتگزار شهرداری اهواز به صورت شبانه‌روزی در محل اسکان مسافران آماده ارائه خدمات به مسافران بوده و همه تمهیدات لازم به‌منظور آماده سازی بستر شهر در ماه‌های بهمن و اسفند 91 انجام شده است.

وی ضمن عرض خوش‌آمدگویی به میهمانان متذکر شد همه اطلاعات لازم در مسیرهای درون شهری را از 16 کیوسک از من بپرس شهرداری اهواز مستقر در هشت منطقه شهرداری دریافت کنند.

*6 کمیته خدمات شهری

رئیس ستاد اسکان میهمانان نوروزی شهرداری اهواز گفت: این ستاد فعالیت خود را با چارت مشخص و تعریف شده از بهمن ماه آغاز کرده و شش کمیته خدمات شهری، فرهنگی اجتماعی، رفاه و خدمات اسکان و اقامت، حمل و نقل و ترافیک، ایمنی و امداد و نجات و بهداشت و محیط زیست، کمیته پشتیبانی از روزهای آغازین بهمن ماه 91 فعالیت خود را به صورت گسترده در شهر آغاز کردند.

وی اضافه کرد: مکان ثابت استقرار مسافران در نمایشگاه دائمی با ظرفیت یک هزار و 500 چادر، پارک لاله 300 چادر، پارک کارون 300 چادر با تمهیداتی شامل کیسه زباله، کیسه زباله خودرویی، نانوایی، آب تصفیه، یخ تصفیه، سرویس‌های بهداشتی، حمام، اهدای شاخه گل، نقشه،پوستر و دستگاه‌های بلوتوث است.

عالیپور تصریح کرد: در محل‌های ثابت اسکان مسافران، نیروی انتظامی، آتش نشانی و اورژانس به صورت شبانه‌روزی مستقر هستند.

وی ادامه داد: طبق مکاتباتی که با اداره صنعت، معدن و تجارت انجام شده است در محل‌های ثابت اسکان، غرفه آش و حلیم و لبنیات محلی و نانوایی دایر شده است.

رئیس ستاد اسکان میهمانان نوروزی شهرداری اهواز ادامه داد: اکیپ‌های امداد آبی به‌منظور تامین ایمنی رودخانه مستقر شدند و قایق‌ها نیز به جلیقه نجات و امکانات ایمنی مجهز شده‌اند و بر تردد قایق‌ها در سطح رودخانه نظارت مستمر می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: با همکاری سازمان زیباسازی 25 سرویس بهداشتی شش تا 10 چشمه‌ای در محل اسکان مسافران به صورت سیار نصب شده‌ و سرویس بهداشتی پارک‌ها نیز در اسفند ماه تعمیر و بازسازی شده‌اند.

*توزیع بروشور آموزشی و فرم نظرسنجی

وی گفت: تابلوهای گوناگون هشدار دهنده و راهنمای مسافرین در محل‌های اسکان و در سطح شهر نصب شده‌اند.

عالیپور بیان کرد: تیزرهای مختلفی ویژه نکات ایمنی در آغاز سال نو تهیه شده‌اند که از تلویزیون‌های شهری سطح شهر پخش می‌شوند.

عالیپور گفت: 10 هزار عدد بروشور آموزشی و هشدار دهنده برای میهمانان نوروزی تهیه شده است همچنین 20 هزار بسته کارت تصویری عملکرد شهرداری اهواز نیز تهیه شده است.

وی افزود: 10 هزار نسخه فرم نظرسنجی از مسافران چاپ و توزیع شده است و 75 هزار نسخه نقشه راهنمای شهر اهواز نیز برای مسافران محترم نوروزی تهیه شده است.

این مقام مسئول همچنین عنوان کرد: 10 دستگاه فعال بلوتوث در مبادی ورودی شهر به‌منظور ارسال نقشه شهر اهواز بر روی سیستم‌های موبایل مستقر شده است.

وی افزود: تعداد 5 هزار عدد بروشور ویژه راهیان نور تهیه و توزیع شده است.

*اسکان در 220 مدرسه

عالیپور تصریح کرد: 220 باب مدرسه در راستای اسکان مسافران نوروزی پاکسازی و آماده سازی شده است.

وی در پایان ضمن آرزوی سالی خوش توام با موفقیت و تندرستی برای مسافران اعلام کرد: تمهیدات انجام شده شامل پاکسازی ورودی‌های شهر و سواحل رودخانه، پاکسازی زمین‌های خالی، کاشت درخت و گل‌های فصلی و هرس ویژه فضای سبز، حذف آلودگی‌های بصری، نورپردازی معابر، ساختمان‌های مهم و پل‌ها، لکه‌گیری و روکش آسفالت، افزایش مخازن زباله شهری، تامین روشنایی پارک‌ها و تجهیز مبلمان شهری، تکمیل تابلوهای شهری و جهت‌نماو خط‌کشی محوری معابر بوده است.

رئیس ستاد اسکان میهمانان نوروزی شهرداری اهواز اظهار کرد: نصب بالغ بر پنج پل عابر پیاده در سطح شهر و اصلاح ترافیکی معابر، افزایش کار ساعت اتوبوس‌های شهری، برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر در پارک‌های محل اسکان، هماهنگی با سازمان بازرگانی به‌منظور احداث جایگاه عرضه میوه تنظیم بازار، پاکسازی ترمینال‌های شهری، نصب سیستم بلوتوث اعلام آدرس، تلفن و نقشه مورد نیاز مسافران، استقرار 16 کیوسک از من بپرس در سطح شهر به‌منظور راهنمای مسافران و توزیع اقلام مختلف از جمله نقشه شهر از جمله دیگر اقدامات انجام شده توسط شهرداری است.

*توزیع 10 هزار عدد کتابچه نقاشی کودکان

وی بیان کرد: همچنین تهیه و توزیع کیسه زباله و کیسه زباله خودرویی، بیمه مسافران، اجرای تابلوهای راهنمای ترافیکی VMS، فعالیت سایت قایقرانی شهرداری اهواز در ایستگاه‌های پارک دولت، پارک لاله، جنب پل نادری و جنب پل معلق، تامین سه سالن ویژه اسکان مسافران در شرایط بحرانی و بروز حوادث غیرمترقبه، برگزاری مسابقات ورزشی در محل اسکان مسافران در نمایشگاه دائمی کیانپارس، اجرای برنامه پرواز بادبادک‌ها در پارک‌های سطح شهر، برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس در گلزار شهدا با مشارکت سازمان آرامستان‌ها، اجرای جشنواره نقاشی دیواری ویژه هنرمندان، تهیه و توزیع 10 هزار عدد کتابچه نقاشی کودکان ویژه نوروز، تهیه و توزیع 10 هزار عدد نقشه دفاع مقدس، جمع‌آوری مستمر متکدیان در سطح شهر، فضاسازی به مناسبت ایام فاطمیه، اجرای نمایش های عروسکی ویژه کودکان در پارک‌های سطح شهر از دیگر برنامه‌های در دستور کار و تدارک دیده شده توسط شهرداری است.

انتهای پیام/72001/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول