اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی:

حماسه سیاسی و اقتصادی استکبار جهانی را به شکست وادار می‌کند

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: با حماسه سیاسی و اقتصادی دشمن و استکبار جهانی به شکست وادار می‌شوند.

حماسه سیاسی و اقتصادی استکبار جهانی را به شکست وادار می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی اظهار کرد: مقام معظم رهبری با توجه به مسائل بین‌المللی و تهدیداتی که نظام با آن مواجه است سال‌ها را نامگذاری می‌کنند تا از تهدیدات جلوگیری کرده و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن در سال‌های اخیر سعی به چالش کشیدن دو حوزه سیاسی و اقتصادی دارد و با تحریم‌هایی که در برابر نظام اعمال می‌کند به دنبال هدف اقتصادی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان داشت: دشمن با این تحریم‌ها هدف دومی را در نظر دارد و می‌خواهد بین مردم و نظام تفرقه ایجاد کرده و در صحنه بین‌المللی به جایگاه والای نظام خدشه‌ وارد کند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان حماسه سیاسی و اقتصادی گفت: مقام معظم رهبری می‌خواهند با این طرح جلوی توطئه‌های دشمن را بگیرند و تهدید‌های موجود به فرصت تبدیل شود تا بر اقتدار سیاسی و اقتصادی کشور افزوده شود.

رجبی ادامه داد: حماسه تعبیر حکیمانه‌ای است و در واقع حماسه مانند حماسه دوران دفاع مقدس مبتنی بر بصیرت، دشمن‌شناسی، شناسایی توطئه‌های دشمن و شور و نشاط جمعی است.

وی عنوان داشت: حماسه نگاه مقدس به حرکت، وظیفه انقلابی، الهی و ملی است و اگر این سه عنصر در تعبیر حماسه به کار گرفته شود بدون تردید پیروز می‌شویم و دشمن را به خاک ذلت می‌نشانیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: همانطوری که در جنگ تحمیلی مشاهده شد با آنکه همه دنیا پشتیبان نظام صدام بودند ولی حماسه دفاع مقدس به شکست و نابودی صدام منجر شد.

وی ابراز امیدواری کرد با حماسه سیاسی و اقتصادی بتوانیم دشمن و استکبار جهانی را به شکست واداریم و روزی فرا رسد که فرهنگ غنی انقلاب حتی در اروپا و آمریکا مستقر شود.

رجبی با بیان اینکه اکنون زمینه‌ها برای حماسه اقتصادی فراهم است گفت: علاوه بر حماسه اقتصادی، حضور عظیم ملت در فرصت‌های مختلف از جمله جریان 22 بهمن نشان داد که زیرساخت لازم برای حماسه سیاسی فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون موج بیداری اسلامی نشان می‌دهد که در صحنه کشورهای اسلامی زیرساخت‌های حماسه سیاسی فراهم است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: شواهد نشان می‌دهد که به سوی حماسه سیاسی و اقتصادی به خوبی پیشرفت خواهیم کرد و در آینده نزدیک تهدیدهای موجود به فرصت تبدیل می‌شود.

وی عنوان داشت: ملت ما در این مرحله سرافراز و با قامت راستین می‌ایستد و دشمن را به شکست، ضعف و زبونی وادار می‌کند.

رجبی تأکید کرد: باید وابستگی خود را به نفت به حداقل برسانیم و به تعبیر مقام معظم رهبری این امر زمانی محقق می‌شود که اگر چاه‌های نفت را تعطیل کنیم بتوانیم اقتصاد خود را به پیش ببریم.

وی ادامه داد: باید به گونه‌ای معقول از این منابع استفاده کنیم تا نسل‌های آینده نیز بتوانند از این ثروت استفاده کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: وابستگی به نفت برای هر نظامی خطرناک است بنابراین باید با تقویت کشاورزی، صنعت و تجارت بتوانیم نیازهای خود را تأمین کرده و وابستگی به نفت را کاهش دهیم.

انتهای پیام/78003/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول