اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خاکعلی:

نقش مردم در تحقق حماسه سیاسی انکارناپذیر است

امام جمعه شهر خاکعلی نقش مردم را در تحقق «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» محوری و انکارناپذیر دانست.

نقش مردم در تحقق حماسه سیاسی انکارناپذیر است

حجت‌الاسلام علی اکبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: کلام نورانی مقام معظم رهبری مبنی بر نام‌گذاری امسال به نام سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» بیانگر این مطلب است که ایران اسلامی از نظر سیاسی مقتدر و قدرتمند شده است.

وی، نقش مردم را در خلق حماسه سیاسی بی‌بدیل و تعیین‌‌کننده دانست و افزود: حضور پرشور و حداکثری مردم در آرایش سیاسی کشور و انتخابات امسال با توجه به حساسیت ویژه‌ای که دارد، مهم و ضروری است.

امام جمعه شهر خاکعلی با بیان اینکه حماسه اقتصادی تنها به معنای تولید ملی نیست، تصریح کرد: معنای حماسه اقتصادی این است که علاوه بر حرکت در مسیر تولید ملی، از اسراف پرهیز کرده و در مصرف نهایت اعتدال را رعایت کنیم و همچنین از کالاهای ایرانی استفاده کنیم.

اکبری ادامه داد: مسئولان باید با ایجاد فضای اعتمادسازی، امید و دلگرمی به مردم، آنان را در خلق حماسه سیاسی یاری رسانند.

وی اذعان داشت: مسئولان باید با تحقق شعارهای وعده داده شده به مردم، ارائه عملکرد و شفاف‌سازی کارنامه کاری خود اعتماد مردم را به خود جلب کنند.

امام جمعه شهر خاکعلی با اشاره به اینکه مسئولان نباید از ارائه عملکرد و شفاف‌سازی فعالیت‌هایشان به مردم گریزان باشند، عنوان کرد: جلب اعتماد مردم نسبت به نظام، مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی وظیفه و تکلیف شرعی، انقلابی و قانونی مسئولان است که باید در تحقق این امر گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

وی افزود: گرچه ملت ایران و به ویژه جوانان به انقلاب اسلامی و رهبری پایبند هستند، اما با توجه به حساسیت این مقطع زمانی، مسئولان باید جوانان را بیشتر با آرمان‌های انقلاب اسلامی و قدرت نظام اسلامی در دنیا آشنا کنند.

امام جمعه شهر خاکعلی بیان کرد: حضور مردم در انتخابات مظهر حماسه سیاسی و افزایش تولید، اشتغال‌زایی و داشتن اقتصادی بدون نفت، مظهر حماسه اقتصادی است که مردم و مسئولان باید باهم به این کلام امسال مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانند.

اکبری با اشاره به آسودگی مردم در ایام نوروز خاطرنشان کرد: با توجه به حدیثی که ابی بصیر از امام صادق (ع) و ایشان از امام علی (ع) نقل فرموده‌اند، مردم می‌توانند بیشتر و بهتر به انجام آداب و مستحباتی همچون حجامت که سبب صحت بدن و رشد عقل می‌شود، مسواک کردن که سبب خشنودی خدا و سنتی از پیامبر (ص) است، عطر زدن به شارب، شستن دو دست پیش و پس از طعام، تهجد و اقامه نماز شب که موجب صحت بدن و رضای خدای متعال می‌شود، مضمضه و استنشاق کردن که سبب طهارت دهان می‌شود و صله ارحام بپردازند که برای دین و دنیای مردم سودمند خواهد بود.

انتهای پیام/77006/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول