اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام فاطمیه، موزه قرآن و کتابت تبریز میزبان خط هنرمندان است

نمایشگاه مشق عشق، آثار برگزیده خوشنویسی اساتید و هنرمندان آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به پرپایی نمایشگاه خوشنویسی «مشق عشق» در تبریز، گفت: در این نمایشگاه، همزمان با ایام فاطمیه آثار برگزیده هنرمندان و اساتید خوشنویسی استان در معرض دید علاقمندان قرار دارد.

نمایشگاه مشق عشق، آثار برگزیده خوشنویسی اساتید و هنرمندان آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی عصر امروز در بازدید از نمایشگاه مشق عشق در موزه قرآن و کتابت تبریز با بیان اینکه موزه قرآن و کتابت تبریز در ایام فاطمیه و ایام نوروز میزبان آثار خط هنرمندان خوشنویس آذربایجان‌شرقی است، اظهار داشت: آثار نمایش داده شده در نمایشگاه مشق عشق محصول هنرمندی 32 هنرمند خطاط آذربایجان‌شرقی است.

وی یادآور شد: حسین رسام حقیقی، جمشید وجدنیا، محمدعلی فرزبود، غلامرضا تجویدی، محسن تقی‌زاده‌کرمانی، رسول جدیدالاسلام، علی دایم‌امید، میرحسین زنوزی، مسعود رعنایی، فیروز قربان‌پور، کاظم دوستی‌فرد، سیدرضی صدرالدینی، یونس نصیری، فرزاد کوزه‌گر‌غیاثی، کاظم کاظمی، سیدحسن سیدیان و پرویز پاینده تعدادی از این هنرمندان را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی احمد وهابی، رضا مقدم، ناصر عطاپور، تیمور خدابخش، سعیده اطهری، جعفر فرشباف لامع، لاله احمدزاده، صمدزاده، علی محمد کریم، داوود وکیلی، غلامرضا بیننده، حسن چوپانی، صدیقه خیرالهی، جلیل ولیزاده ، زیبا جدیری و ایوب ناظری را دیگر هنرمندان خطاط صاحب اثر در نمایشگاه مشق عشق عنوان کرد.

محمدی با اشاره به موزه قرآن و کتابت به عنوان محل نمایش این آثار خوشنویسی عنوان کرد: این موزه در صحن بنای تاریخی صاحب‌الامر تبریز واقع شده که در آن مجموعه نفیسی از نسخ قرآن مجید مربوط به ادوار مختلف تاریخ و قطعات زیبایی از آثار خوشنویسان به نام ایران به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه در موزه قرآن و کتابت نسخه‌هایی از قرآن مجید به خط ائمه و خوشنویسان معروف جمع‌آوری و در معرض تماشای علاقمندان گذاشته شده است، افزود: از جمله این نفایس می‌توان به یک صفحه از قرآن کریم منسوب به دستخط مبارک حضرت امام رضا (ع) اشاره کرد که بر روی تکه‌ای از پوست نوشته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی این استان را مهد هنرمندان خوشنویس همچون میرعماد حسنی و محمدحسین تبریزی خواند و اذعان داشت: در این موزه علاوه بر آثار این دو خطاط، آثاری از خوشنویسان بزرگ تبریزی دیگری مانند ملا عبدالباقی تبریز، میرزا طاهر خوشنویس از اساتید خط نسخ و آثاری از  علیرضا عباسی، علاءالدین بیک تبریزی و درویش عبدالمجید نگهداری می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: نمایشگاه خوشنویسی مشق عشق، تا 26  فروردین‌ماه در محل موزه قرآن و کتابت تبریز آماده بازدید علاقمندان و هنردوستان و گردشگران نوروزی خواهد بود.

انتهای پیام/60001/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول