اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای طرح نوروزی تاکنون انجام شد

امدادرسانی 103 مصدوم جاده‌ای توسط هلال احمر خراسان‌شمالی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌شمالی از امدادرسانی به 103 مصدوم سوانح جاده‌ای توسط هلال احمر این استان از ابتدای طرح نوروزی تاکنون خبر داد.

امدادرسانی 103 مصدوم جاده‌ای توسط هلال احمر خراسان‌شمالی

حامد سجادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه این تعداد از 24 اسفند تا دهم فروردین در سطح جاده‌های خراسان‌شمالی بر اثر سوانح رانندگی مصدوم شده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد 58 نفر توسط تیم‌های امداد و نجات هلال‌احمر به بیمارستان‌ها انتقال و 45 نفر نیز به صورت سرپایی توسط پست‌های این جمعیت درمان شدند.

وی مجموع حوادث به وقوع پیوسته در همین مدت را 152 مورد اعلام کرد و گفت: دو مورد از این حوادث برف و کولاک، 59 مورد جاده‌ای، 89 مورد خدمات حضوری و دو مورد نیز شهری بوده است.

سجادی مجموع حادثه دیدگان را یک هزار و 372 نفر عنوان کرد و افزود: این تعداد شامل 39 نفر در برف و کولاک، 312 نفر در جاده‌ها، 995 نفر در قالب خدمات حضوری و 26 نفر در مناطق شهری می‌شوند.

وی با بیان اینکه در مجموع 128 نفر در حوادث توسط هلال احمر استان نجات یافتند، گفت: از این تعداد 83 نفر انتقالی و 45 نفر نیز سرپایی درمان شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌شمالی شمار افراد اسکان داده شده توسط هلال احمر استان را نیز در همین مدت 319 نفر اعلام کرد.

وی اظهار کرد: افراد اسکان یافته شامل 27 نفر در قالب حوادث برف و کولاک، 17 نفر جاده‌ای و 275 نفر به صورت حضوری از خدمات اسکان این جمعیت بهره‌مند شده‌اند.

سجادی همچنین با اشاره به خدمات امدادی ارائه شده تصریح کرد: بر همین اساس 22 اقلام زیستی و 17 بسته غذایی در بین خانواده‌های حادثه دیده توزیع شده است.

وی مجموع تیم‌های عملیاتی اعزام شده در طرح نوروزی را 180 تیم عنوان کرد و گفت: 551 نفر نیروی عملیاتی و 145 دستگاه آمبولانس در این عملیات‌ها به کارگیری شده‌اند.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌شمالی، سه مورد عملیات رهاسازی و دو مورد عملیات اطفا نیز توسط تیم‌های عملیاتی هلال احمر استان در همین مدت انجام شده است.

وی میانگین زمان اطلاع‌رسانی حوادث جاده‌ای را از زمان وقوع حادثه تا اطلاع به جمعیت هلال احمر یک دقیقه و دو ثانیه عنوان کرد و افزود: میانگین زمان حضور در صحنه عملیات حوادث جاده‌ای از اطلاع به جمعیت هلال احمر تا حضور در صحنه نیز 5 دقیقه و 31 ثانیه بوده است.

به گزارش فارس، خراسان‌شمالی در مسیر دو قطب زیارتی شرق کشور مشهد مقدس و قطب سیاحتی شمال قرار دارد.

انتهای پیام/63002/ق30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول