اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست جهاد کشاورزی دشتی خبر داد

ارائه تسهیلات بخش کشاورزی به طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد

سرپرست جهاد کشاورزی دشتی از اختصاص 270 میلیون تومان تسهیلات از محل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی به طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد خبر داد.

ارائه تسهیلات بخش کشاورزی به طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد

امرالله احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتی گفت: مبلغ 270 میلیون تومان از محل اعتبارات مالی 90 صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی با عاملیت بانک سپه به طرح‌های مصوب کمیته امداد امام خمینی(ره)اختصاص یافت.

سرپرست جهاد کشاورزی دشتی افزود: این اعتبارات برای اجرای کشت داربستی صیفی‌جات در 9 مزرعه در روستاهای تلخو، بنیاد، کاکی، و حومه خورموج در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: سطح اجرای کشت داربستی با تخصیص اعتبار مذکور27 هزارمتر مربع خواهد بود و برای 9 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌کند.

احمدی گفت: از مزایای روش داربست صیفی‌جات می‌توان به افزایش تراکم کشت، میزان بالاتر عملکرد محصولات، افزایش محصول در واحد سطح، کنترل آفات و بیماری‌ها و آلودگی‌های قارچی، کاهش مصرف سموم و کاهش خسارات فصل بارندگی نام برد.

وی ادامه داد: از دیگر مزایای این روش که چنانچه از سوی دولت حمایت شود کنترل علف‌های هرز، شخم مکانیزه به جای بیل زدن و سمپاشی مکانیزه به وسیله ادوات کشاورزی به روش داربست است.

انتهای پیام/66001/خ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول