اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود تناقض در اعلام زمان بهره‌برداری

سال 92 با تکمیل ورزشگاه نقش جهان جاودانه می‌شود

با وجود تناقضاتی که در خصوص زمان افتتاح ورزشگاه نقش جهان وجود دارد، به نظر می‌رسد این ورزشگاه در سال جاری به بهره‌برداری رسیده و سرانجام انتظار دو دهه‌ای ورزش‌دوستان اصفهانی به پایان برسد.

سال 92 با تکمیل ورزشگاه نقش جهان جاودانه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به نظر می‌رسد سال 92 سال ویژه‌ای برای ورزش اصفهان باشد و ورزشگاه بزرگ نقش جهان در این سال تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

این در حالی است که تاریخ‌های متناقضی درباره زمان افتتاح این ورزشگاه اعلام می‌شود که مهم‌ترین آن خرداد و مرداد سال 92 است، اما با توجه به اینکه ورزشگاه نقش جهان در لیست پروژه‌های مهر ماندگار قرار گرفته، باید تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری برسد.

روند تکمیل ورزشگاه نقش جهان که در ماه‌های اخیر و پس از تغییر و تحولات در اداره ورزش و جوانان استان اصفهان سرعت گرفته، در تعطیلات عید نوروز نیز روند تکمیل و بازرسی از این ورزشگاه ادامه داشت تا به این بهانه در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی در گزارشی روند فعلی این ورزشگاه را مورد بررسی قرار دهیم.

*مغایرت قانونی فروش ورزشگاه به فولاد مبارکه

اهتمام استانداری اصفهان و اداره‌کل ورزش و جوانان برای تکمیل ورزشگاه نقش جهان موجب شده تا روند تکمیل این ورزشگاه سرعت بیشتری به خود بگیرد.

سفر رئیس جمهور به اصفهان که چند ماه قبل رخ داد، موجب شد تا بحث فروش ورزشگاه به شرکت فولاد مبارکه مطرح شود، چراکه در این سفر مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه پیشنهاد خرید ورزشگاه نقش جهان را به رئیس جمهور ارائه کرد که با موافقت ضمنی وی همراه شد، در ادامه نیز در جلسه هیئت دولت این پیشنهاد به تصویب رسید.

قرار بود تصمیم‌گیری نهایی در مورد خرید ورزشگاه نقش جهان در مردادماه سال جاری در هیئت‌مدیره شرکت فولاد مبارکه انجام شود، اما با اعلام رئیس مجلس شورای اسلامی، واگذاری ورزشگاه نقش جهان به شرکت فولاد مبارکه مغایرت قانونی پیدا کرد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور کشورمان مصوبه هیئت وزیران مبنی بر «واگذاری ورزشگاه نقش جهان اصفهان به شرکت فولاد مبارکه اصفهان» را مغایر قانون اعلام کرده است،

براین اساس، در نامه رئیس مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور آمده است:

واگذاری ورزشگاه نقش جهان به شرکت فولاد مبارکه، متعاقب بررسی‌ها و اعلام نظر مقدماتی «هیئت بررسی و تطبیق مصوّبات دولت با قوانین» و مستنداً به صدر ماده واحده و تبصره (4) الحاقی به «قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم و یک صد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی» و ماده 10 آیین‌نامه اجرایی آن، مراتب متضمّن اعلام نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقـرّر قانونی و اعلام نتیجـه به این جانب ابلاغ می‌گردد؛ بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرّر در قانون، آن بخش از مصوّبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی‌الأثر خواهد بود.»

با توجه به این مسئله، هیئت دولت یک هفته فرصت دارد که اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد و پس از مدت مقرر این مصوبه یعنی «واگذاری ورزشگاه نقش جهان به شرکت فولاد مبارکه» ملغی می‌شود.

به نظر می‌رسد با توجه به عدم تمایل مدیران استانی و ورزشی، فروش ورزشگاه نقش جهان به فولاد مبارکه منتفی شده و این ورزشگاه همچنان در مالکیت وزارت ورزش و جوانان باقی بماند.

*رحیمی: نقش جهان خردادماه افتتاح می‌شود

پس از انتشار خبر مغایرت قانونی واگذاری ورزشگاه نقش جهان به شرکت فولاد مبارکه، علیرضا رحیمی، مدیرعامل باشگاه سپاهان از تکمیل ورزشگاه نقش جهان در خردادماه سال جاری خبر داد.

رحیمی در گفت‌وگو با فارس در این خصوص گفت: این بحث را وزارت ورزش و جوانان و دولت پیگیری کرده و شرکت فولاد مبارکه نیز در حال کمک به ساخت این ورزشگاه است، خوشبختانه تلاش خوبی هم برای اتمام ساخت ورزشگاه انجام شده و قرار است این مجموعه ورزشی خرداد امسال به بهره‌برداری برسد.

*جواهری: نقش جهان مردادماه افتتاح می‌شود

با این حال مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان ابراز امیدواری می‌کند که این ورزشگاه در مردادماه سال 92 به بهره‌برداری برسد.

محمدرضا محمد جواهری در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد که تکمیل عملیات اجرایی و افتتاح ورزشگاه نقش جهان تا پایان دولت دهم از مهم‌ترین دغدغه‌های رئیس جمهور به شمار می‌رود.

به گفته جواهری، از زمان انتخاب وی به عنوان مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان، تاکنون بودجه‌ای در حدود 57 میلیارد ریال از اعتبارات ملی و 20 میلیارد ریال از محل بودجه‌های استانی با تعامل استاندار اصفهان به این طرح اختصاص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه زمین چمن ورزشگاه نقش جهان در مرحله کاشت قرار گرفته است، افزود: تمام صندلی‌های تماشاگران، اسکوردبردها و پروژکتورهای مورد نیاز خریداری شده و در آینده نزدیک عملیات نصب آنها اجرایی می‌شود.

به گفته مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان، نزدیک به 180 نفر به اشکال مختلف در مراحل مختلف اجرایی این طرح عظیم فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/63006/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول