اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم خبر داد

وقوع بیش از 1000 تصادف جرحی ترافیکی در تعطیلات نوروز

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم از وقوع هزار و 36 مورد تصادف ترافیکی و جرحی در تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: اورژانس قم در این تصادفات به 3 هزار و 90 مجروح خدمات درمانی ارائه کرد.

وقوع بیش از 1000 تصادف جرحی ترافیکی در تعطیلات نوروز

مهدی فراهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به آمار فعالیت‌های مرکز اورژانس 115 در طرح نوروزی 92 بیان کرد: از ابتدای طرح نوروزی تا 14 فروردین ماه سال جاری 20 هزار و 164 تماس تلفنی با این مرکز برقرار شد که از این تعداد تماس دریافتی 2 هزار و 950 مأموریت انجام شده و به 3 هزار و 90 بیمار خدمات اورژانسی ارائه شد.

وی از وقوع هزار و 36 فقره تصادف جرحی خبر داد و گفت: 824 فقره تصادف در شهر رخ داد که این تعداد تصادف 955 مجروح به همراه داشت که 371 نفر آنان به صورت سرپایی درمان شدند و 584 نفر برای درمان به مراکز درمانی انتقال یافتند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم تعداد تصادفات جاده‌ای را 212 مورد ذکر و بیان کرد: این تصادفات 330 مجروح بر جای گذاشت که 53 نفر از آنان به صورت سرپایی درمان شدند و 277 نفر دیگر برای تکمیل مراحل درمانی به مراکز درمانی سطح شهر انتقال یافتند.

وی افزود: در تصادفات جاده‌ای شش نفر در صحنه تصادف و یک نفر دیگر نیز پس از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات و صدمات وارده فوت کردند.

*72 نفر در 24 ساعت گذشته مجروح شدند

فراهانی در بخش دیگری از سخنان خویش به تبیین حوادث 24 ساعت گذشته پرداخت و بیان کرد: در این مدت 137 ماموریت اورژانسی برای امدادرسانی به 56 مورد تصادف شهری و جاده‌ای صورت گرفت.

به گفته وی از مجموع 56 مورد تصادف به وقوع پیوسته در استان قم 43 مورد آن به تصادفات شهری و 13 مورد دیگر آن به حوادث جاده‌ای اختصاص داشت.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم مجموعه مجروحان این حوادث را 72 نفر ذکر و تصریح کرد: 31 نفر از مجروحان این حوادث در محل حادثه مورد درمان قرار گرفتند و 41 نفر دیگر نیز به مراکز درمانی سطح شهر منتقل شدند.

وی با تاکید بر اینکه در تصادفات جرحی ترافیکی استان قم موتورسواران در همه اوقات نقش بسزایی دارند عنوان داشت: 42 نفر از مجروحان این حوادث را موتورسواران تشکیل می‌دادند که به آنان خدمات درمانی ارائه شد.

فراهانی ادامه داد: اورژانس قم در روزهای تعطیلات نوروزی ایستگاه سلامت برپا کرد که در طول 24 ساعت گذشته 195 نفر برای دریافت خدمات ‌درمانی به این ایستگاه مراجعه کردند.

انتهای پیام/78005/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول