اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین باب‌الرضا(ع) گنجینه معرفت‌ها

بازارچه‌های صنایع دستی خراسان شمالی به کار خود پایان دادند

بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی بجنورد که در پنج نقطه خراسان شمالی برپا شده بودند، پس از حدود سه هفته فعالیت به کار خود پایان دادند.

بازارچه‌های صنایع دستی خراسان شمالی به کار خود پایان دادند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، در این بازارچه صنایع دستی که با 200 غرفه بر پا شده بود، صنایع دستی، سوغات و غذاهای محلی عرضه می‌شد.

طی این نمایشگاه انواع دست‌بافته‌های صنایع‌دستی استان از جمله چوخ، انواع رودوزی‌های سنتی، سفال، گلیم‌بافی، چادر شب‌بافی، قالی و قالیچه، سکه‌دوزی و معرق چوب در معرض دید و فروش مسافران قرار گرفت.

معاون صنایع دستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با اشاره به اینکه بازارچه‌های نوروز امسال با استقبال گرم گردشگران مواجه شد، گفت: این بازارچه‌ها در شهرهای آشخانه، شیروان، فاروج، منطقه دشت و بجنورد برپا شده بود.

علی عابدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: برای معرفی هر چه بیشتر صنایع دستی استان برخی از صنعت‌گران نیز با حضور در این بازارچه‌ها نحوه تولید این صنایع را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: علاوه بر صنایع‌دستی، سوغات و غذاهای محلی استان نیز به میهمانان نوروزی در بازارچه‌ها ارائه شد.

به گفته معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، میزان فروش، بازدید و استقبال مسافران نوروزی، امسال در مقایسه با سنوات گذشته رشد زیادی داشته است.

به گزارش فارس، بنا به اعلام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی بازارچه‌های نوروزی استان در این ایام افزون بر 245 میلیون تومان فروش صنایع دستی داشت.

خراسان شمالی در مسیر دو قطب زیارتی شرق کشور مشهد مقدس و قطب سیاحتی شمال قرار دارد.

انتهای پیام/63002/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول