اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل خراسان شمالی مطرح کرد

3 میلیون و 800 هزار نفر آمار قطعی ورود مسافر نوروزی به خراسان شمالی

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی آمار قطعی میزان ورود مسافران نوروزی به استان را 3 میلیون و 800 هزار نفر عنوان کرد.

3 میلیون و 800 هزار نفر آمار قطعی ورود مسافر نوروزی به خراسان شمالی

سعید سبحانی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: این تعداد مسافر نوروزی از 24 اسفند تا 16 فروردین وارد خراسان شمالی شده‌اند.

وی افزود: این تعداد مسافر از طریق چهار مبادی ورودی به خراسان شمالی شامل محور جنگل گلستان، فاروج، اسفراین و گرمه وارد استان شده‌اند.

عضو ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه تردد شمارهای استان در همین مدت ورود 599 هزار و 500 دستگاه خودرو به استان را ثبت کردند، گفت: استان از این حیث در مقایسه با سال قبل با افزایش 25 درصدی ورود خودرو مواجه بود.

به گفته وی، ورود این تعداد خودرو به استان خراسان شمالی توسط 24 دستگاه تردد شمار ثبت و ضبط شده است.

سبحانی به تردد 3 میلیون و 821 هزار خودرو در سطح محورهای خراسان شمالی هم اشاره کرد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی همچنین پرترددترین محور در همین مدت در استان را به ترتیب تردد مربوط به محور بجنورد- شیروان، قوچان ـ فاروج و بجنورد ـ آشخانه عنوان کرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی اظهار کرد: کم‌ترین تردد نیز در محورهای استان به ترتیب مربوط به گرمه به سه راهی چمن بید، گرمه به میامی و سنخواست به سه راهی ایرج است.

وی تصریح کرد: ساعت اوج تردد مسافران نوروزی نیز 8 تا 10 صبح و 16 تا 20 بوده است.

سبحانی میانگین سرعت ثبت شده در ایام نوروز امسال را 78 کیلومتر در ساعت اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به سال قبل چهار کیلومتر کاهش داشته است.

وی به تخلفات خودروهای عبوری در استان در همین مدت هم اشاره کرد و افزود: سرعت غیرمجاز با 18 درصد مجموع ترددهای ثبت شده عمده تخلفات را شامل شده که نسبت به سال قبل 157 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی اظهار کرد: سرعت غیرمجاز نیز صرفاً دو درصد مجموع تخلفات را شامل می‌شده که عدد مطلوبی است.

وی همچنین عدم فاصله طولی را 10 درصد تخلف‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: این شاخص نسبت به سال قبل 44 درصد کاهش داشته است.

به گزارش فارس، خراسان شمالی در مسیر دو قطب پایتخت معنوی کشور مشهد مقدس و قطب سیاحتی شمال قرار دارد.

انتهای پیام/63002/صا30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول