اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صحن علنی شورا شهر گرگان انجام شد

بررسی وضعیت پروژه‌های پرحاشیه «هتل میامی» و پل‌ مکانیزه در شورای شهر گرگان

وضعیت احداث پل مکانیکی و ساخت پروژه پرحادثه و پرحاشیه به نام هتل میامی در جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر گرگان بررسی شد.

بررسی وضعیت پروژه‌های پرحاشیه «هتل میامی» و پل‌ مکانیزه در شورای شهر گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جلسه علنی شورای اسلامی شهر گرگان در حالی برگزار شد که در این جلسه 21 لایحه با موضوعات مختلف و برخی مسائل کمیسیون فرهنگی بررسی و همچنین برخی اعضای شورای شهر تذکراتی را به شهردار و شهرداری گرگان اعلام کردند و خواستار توضیحاتی در صحن علنی شورای اسلامی شهر گرگان شدند.

شهرداری در خصوص فضاسازی و زیباسازی شهر اقدامات خوبی را انجام داده است

در این جلسه رئیس کمیسیون اداری مالی و حقوقی شورای اسلامی شهر گرگان اظهار داشت: خوشبختانه در سال گذشته و به خصوص در ایام نوروز اقدامات بسیار خوبی در خصوص فضاسازی و زیباسازی شهر گرگان توسط شهرداری انجام گرفت که اگر پیش‎بینی ما این است که گرگان در سال 1404 باید شهری با فضای روح‎بخش باشد، باید گام‌هایی را هم در این خصوص برداریم.

ناصر گرزین اظهار داشت: اگر این برنامه‎ها و اقدامات به همین ترتیب ادامه پیدا کند، شاهد هستیم که از نظر روحی و روانی و زیبایی حرکت‎های خوبی انجام شده و به نتایج مطلوبی خواهیم رسید.

«پل مکانیزه» میدان وحدت در بسیاری از مواقع تعطیل است

وی با ذکر دو تذکر جدی خواستار پاسخ صریح و روشن از شهردار گرگان شد و با ذکر این سئوال که هدف از احداث پل هوایی چیست؟ گفت: شهرداری گرگان در اقدامی مناسب در اطراف میدان وحدت (شهرداری) گرگان اقدام به نصب و راه‌اندازی پل مکانیزه برای عابران پیاده کرده که متأسفانه در حال حاضر این حالت مکانیزه یک‌طرفه و در برخی از اوقات کاملاً تعطیل است و اگر قرار است مردم از آن استفاده کنند، باید پله‎های برقی دوطرفه شوند یا اینکه حداقل یک‌ طرف آن همیشه فعال باشد.

وی این سئوال را مطرح کرد که آیا هدف از نصب این پل این است که مردم از آن استفاده کنند یا تبلیغات کنیم؟

گرزین متذکر شد: این اتفاقی که هم‌اکنون در میدان وحدت در خصوص پل هوایی افتاده، اتفاق خوبی نیست و انتظار داریم شهرداری گرگان در سال جدید در بحث پل‎های هوایی که این همه اموال بیت‎المال هزینه می‎شود، حداقل کاری کنند که استفاده بهینه از آن صورت گیرد.

چرا بعد از 2 سال هنوز «پل هوایی مکانیزه» میدان وحدت  احداث و تکمیل نشده است؟

رئیس کمیسیون اداری مالی و حقوقی شورای اسلامی شهر گرگان با تشریح پروژه «هتل میامی» که در یک ضلع میدان وحدت در حال احداث است، گفت: مدتی است در یک ضلع میدان وحدت گرگان پروژه‎ای به نام «هتل میامی» در حال احداث است که از روزهای ابتدایی ساخت این پروژه، حوادث و حواشی گوناگونی از قبیل ریزش پاساژ ملت، حادثه برای بانک ملت واقع در یک طرف ساخت این پروژه، تخریب مغازه‎های اطراف آن اتفاق افتاد که مالک و سازنده آن پروژه برای اینکه بتوانند، عملیات ساخت را به سرعت پیش ببرند و به دلیل جلوگیری از وقوع حوادث مشابه برای نصب جرثقیل و اقدامات مهندسی از شهرداری و شورای شهر درخواست کردند که با دادن یک مهلت مناسب و تأخیر در نصب پل مکانیزه در قسمت روبروی پروژه مذکور در ساخت و پیشبرد مراحل این پروژه به آنها مساعدت کنند که شهرداری و شورای اسلامی شهر نیز مهلت دو ماهه‎ای را به آنها داد که متأسفانه در ادامه به دلایل گوناگون این فرصت به یک سال و نیم به طول انجامید.

وی خاطرنشان کرد: پس از آنکه سازنده آن پروژه بعد از مهلت مقرر همچنان به پایان فرصت و مهلت قانونی که به وی داده شده بود، بی‌توجهی نشان داد، شهرداری گرگان در دو مرحله اقدام به پی‌ریزی و فوندانسیون برای نصب پل هوایی در آنجا را انجام داده که متأسفانه آن فوندانسیون و پی توسط افرادی تخریب شده؛ که این اقدام وارد کردن خسارت به اموالی است که با هزینه مردم و بیت‎المال احداث شده است.

رئیس کمیسیون اداری مالی و حقوقی شورای اسلامی شهر گرگان اضافه کرد: در ایام عید نوروز دوباره اتفاقی در سمت ساخت پروژه «هتل میامی» برای پل هوایی افتاد که برای بسیاری از شهروندان و اعضای شورای اسلامی شهر گرگان ابهام و سئوال‎های متفاوتی پیش آمد که در پشت این اتفاقات چه شخص یا اشخاص و چه موضوع‎هایی قرار دارند و چرا این اتفاقات در سطح شهر گرگان رخ می‎دهد.

گرزین بیان کرد: ما فرصت دو ماهه‎ به سازنده آن پروژه دادیم که به یک سال و نیم تبدیل شد و آقای شهردار نیز در این مدت اقداماتی را انجام داد، اما چرا باید یک سازنده به خودش جرأت دهد که بیاید و پی و فوندانسیونی که شهرداری با هزینه مردم احداث می‎کند را تخریب کرده و از بین ببرد.

وی متذکر شد: این جای حرف دارد و نباید از این موضوع به سادگی بگذریم و این موضوعی نیست که شهرداری و شورای شهر به تنهایی بخواهند روی آن تصمیم بگیرند، چراکه این حرکت‎ها بی‎احترامی به شهروندان، شورای اسلامی شهر و شهرداری است.

گرزین با طرح این سئوال از شهردار که بعد از این اتفاق چه اقداماتی را انجام داده‎اید و علت اینکه بعد از دو سال هنوز پل هوایی در آن نقطه نصب نشده چیست، خواستار پیگیری جدی و توضیح در این جلسه شد و بیان کرد: نباید حقوق شهروندان را فدای اهداف یک سازنده کنیم.

شهرداری گرگان در خصوص احداث «پل مکانیزه» باید اقدام سریع انجام دهد

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در تکمیل توضیحات و طرح سئوال و تذکر از شهردار گرگان بیان کرد: در جلسه‎ای که قبل از عید برگزار شد و بعد از بحث و تبادل‌نظر همه همکاران بنده اعلام کردم که اگر این موضوع پیگیری نشود و نتیجه مناسب حاصل نگردد ناچار هستم این موضوع را از طریق رسانه و شبکه مطبوعاتی به نحوی پیگیری کنم.

حبیب‎الله قلیچ‌لی افزود: در نهایت نتیجه این شد که با پیگیری‎های آقای شهردار، سکویی به عنوان پایه پل مکانیزه نصب شود و شواهد امر بر این است که در فاصله‎ای که این پایه و فوندانسیون باید به آن درجه از استحکام برسد که پل بر روی آن نصب شود؛ اشخاصی در این فاصله آن را تخریب کرده‌اند.

وی ابراز داشت: به این دلیل می‎گویم آن آقا چون آن تکه بتن که به عنوان پایه نصب شد اگر 20 نفر هم با دست آن را فشار دهند، نمی‎توانند آن را تخریب کنند و از جا در بیاورند، به طور قطع از وسیله‎ای همانند لودر استفاده و آن را تخریب کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان بیان داشت: پس از اینکه این اتفاق افتاد با دیدن آن صحنه بسیار ناراحت شدم و تصمیم گرفتم موضوع رسانه‎ای شود، چراکه می‎خواهم بدانم چه پشتوانه و پشتیبانی در پشت این اتفاق است که کسی به خودش اجازه می‎دهد در میدان اصلی شهر برای بار دوم در حالی که وقتی برای بار اول این کار را انجام داد و از آنها شکایت شد و پرونده در دادگستری در حال رسیدگی است این اقدام دوباره تکرار می‎شود و این موضوع باید به صورت خیلی جدی پیگیری شود.

قلیچ‌لی یادآور شد: این خیلی ناگوار است که شخص یا اشخاصی به آن ارگان و فعالیتی که برای رفاه حال مردم در حال احداث وسیله‎ای برای رفاه حال شهروندان است با هر پشتوانه‎ای این تخریب‎ها را انجام بدهند و اجازه ندهند که مردم از این امکانات استفاده کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: آقای شهردار قول داده بودند که بعد از تعطیلات این موضوع را پیگیری کنند و اقدامی سریع نسبت به این موضوع را انجام دهند و امروز که تعطیلات به پایان رسیده، درخواست می‎کنم در این خصوص توضیح دهند و بگویند که چه اقداماتی انجام شده است.

در احداث پروژه شهرداری گرگان خیلی دچار مشکل شد / طی یک هفته آینده نصب «پل مکانیزه» انجام می‎شود

شهردار گرگان گفت: ای کاش جلسات اول با موضوعات مهم‎تری شروع می‎شد و مسائلی که در طول سال داریم، مورد بحث قرار می‎گرفت.

ابراهیم کریمی ادامه داد: بنده از اساس با دادن فرصت مخالف بودم، اما مالک این پروژه در صحن شورا آمد و چندین‌بار سخنرانی‎هایی را انجام داد و آنقدر رفت و آمد انجام شد تا اینکه فرصت داده شد و در حال حاضر به اینجا رسیدیم.

وی بیان کرد: این پروژه برای تمامی اطراف خود مخاطره و مشکل ایجاد کرد و هیچ کدام از ما یادمان نمی‎رود، اتفاقی که برای «پاساژ ملت» افتاد و مالکانی که تا یک سال و نیم ارباب رجوع ثابت شهرداری و دادگستری بودند.

شهردار گرگان اذعان داشت: بعد از اینکه ما تصمیم گرفتیم پایه‌ریزی و فوندانسیون برای نصب پایه پل انجام شود، حتی مالک و سازنده پروژه در محل حاضر نشدند و با توصیه دوستان و یک تأخیر هشت ماهه اقدام به نصب پایه کردیم، به طوری که شبانه جرثقیل در محل حاضر شد، اما آقایان (مالک و سازنده) جلوی کار ما را گرفتند و برای جلوگیری از درگیری و حواشی آن نصب پل انجام نشد و فوندانسیون پل چند روز بعد خراب شد.

کریمی ابراز داشت: پس از این اتفاق ما شکایت کردیم و دوباره اقدام به نصب فوندانسیون کردیم که متأسفانه چند روز قبل از ایام نوروز فوندانسیون را واژگون کردند و دوباره مجبور شدیم فوندانسیون جدید نصب کنیم.

وی تأکید کرد: به پیمانکار نصب که در مشهد مستقر است، اطلاع دادیم؛ برای یک هفته آینده که بتن مقاومت خود را به دست آورد در روز و در روشنایی کامل پل را نصب خواهیم کرد.

شهردار گرگان بیان کرد: متأسفانه در اجرای این پروژه هم مالک و هم سازنده ما را دچار ناراحتی و مشکلات فراوانی کردند؛ پروژه‎هایی همچون «کاپری» با ظرافت، دقت و همکاری با شهرداری انجام شد.

وی در پایان ابراز کرد: در نهایت تصمیم داریم در یک هفته آینده نصب این پل مکانیزه انجام شود.

انتهای پیام/83004/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول