اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت جیرفت:

بیش از یک‌ هزار و 500 نفر از افراد شهرستان جیرفت مبتلا به فشار خون هستند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت گفت: بیش از یک‌ هزار و 500 نفر از افراد شهرستان مبتلا به فشارخون هستند، اما این تعداد بیشتر از این میزان است که باید غربالگری بیشتری انجام شده تا آمار دقیق مشخص شود.

بیش از یک‌ هزار و 500 نفر از افراد شهرستان جیرفت مبتلا به فشار خون هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، لطفعلی مسلمی در جلسه کارگروه سلامت این شهرستان با اشاره به شعار سال سازمان جهانی بهداشت، اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع سلامت در زندگی مردم یک جامعه، در کشور ما نیز یک هفته به عنوان سلامت نامگذاری شده است.

وی افزود: در کشور ایران از هر پنج نفر یک نفر مبتلا به فشارخون است و با توجه به آمارهایی که مراکز بهداشتی و درمانی روستاهای شهرستان جیرفت اعلام کرده‌اند، بیش از یک‌ هزار و 500 نفر از افراد شهرستان مبتلا به فشارخون اعلام شده است، اما این تعداد بیشتر از این میزان است که باید غربالگری بیشتری انجام شود تا آمار دقیق مشخص شود.

مسلمی تصریح کرد: باید در زمینه آگاهی‌بخشی در مردم، در رابطه با شناخت این بیماری کار بیشتری انجام شود تا مردم بدانند، این بیماری زمینه‌ساز بسیاری از بیماری‌های دیگر به ویژه سکته است که امروزه در دنیا رو به گسترش است.

وی با اشاره به برنامه‌های مدنظر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت و مرکز بهداشت این شهرستان، خاطر نشان کرد: امروز که با عنوان فشارخون، آموزش و سبک زندگی نامگذاری شده است، کارشناسان بهداشتی در مدارس راهنمایی و دبیرستان شهرستان حضور یافته و در زمینه معرفی این بیماری به دانش‌آموزان، آموزش می‌دهند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت گفت: ارسال جزوه آموزشی و عنوان‌های بهداشتی، تقویم آموزشی این هفته در مراکز شهری و روستایی در راستای آموزش مردم، نصب پارچه و اطلاع‌رسانی عمومی در مراکز شهری و روستایی، ارسال پیامک برای عموم مردم، درج شعار روز جهانی بهداشت بر روی قبوض با همکاری فرمانداری جیرفت، از جمله اقداماتی است که در هفته سلامت انجام می‌شود.

مسلمی اذعان داشت: 19 فروردین ماه سال جاری با عنوان فشارخون، تغذیه سالم و امنیت غذایی است که در این روز کارشناسان مرکز بهداشت از مراکز تهیه و توزیع انواع فست‌فودها در شهرستان بازدید می‌کنند تا با توجه به گسترش روزافزون استفاده از این برنامه غذایی، بر سلامت این مراکز نظارت بیشتری شود.

وی افزود: معاینه رایگان بیماران فشارخونی در روز 20 فروردین ماه که با عنوان فشارخون، پزشک خانواده و نظام سلامت نام‌گذاری شده است انجام و آمار افراد معاینه شده به واحد پیشگیری و آموزش سلامت ارسال می‌شود.

انتهای پیام/80002/ط30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول