اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان محمودآباد خبر داد

بالا بودن آمار بیماری فشار خون در مناطق روستایی مازندران

مدیر شبکه بهداشت و درمان محمودآباد گفت: فشار خون در مناطق روستایی مازندران بیش از مناطق شهری گزارش شده که این روند به دلیل استفاده از الگوی نامناسب غذایی است.

بالا بودن آمار بیماری فشار خون در مناطق روستایی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، همزمان با آغاز هفته سلامت، زنگ سلامت در مدرسه لاله‌های انقلاب شهرستان محمودآباد صبح امروز به صورت نمادین با حضور مسئولان شهرستان و در تمامی مدارس این شهرستان نیز نواخته شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان و رئیس بیمارستان شهدای محمودآباد در این مراسم گفت: سازمان بهداشت جهانی WHOˈ همه ساله روز هفتم آوریل برابر با 18 فروردین را به نام یک موضوع در حوزه سلامت اعلام می‌کند و در ایران نیز از تاریخ 18 تا 24 فروردین را به نام هفته سلامت نامگذاری شده است.

حسین گشتاسبی یادآورشد: سازمان بهداشت جهانی شعار امسال را با موضوع « فشار خون را جدی بگیریم» با هدف مشارکت و توجه بیشتر مردم به ویژه سیاستگذاران و فعالان این حوزه لحاظ کرده است.

وی تصریح کرد: گسترش شهرنشینی و عوامل متعدد آن موجب افزایش بیماری‌های مختلف از جمله پرفشاری خون در بین اقشار مختلف مردم شده است.

گشتاسبی افزود: همچنین مصرف زیاد سدیم( نمک) در مواد غذایی از جمله علل بروز پرفشاری خون در افراد است که این موضوع مهم از سوی خانواده‌ها کمتر توجه قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: کم‌تحرکی و استعمال دخانیات از دیگر علل بروز بیماری پرفشاری خون است که به دلیل بی‌علامت بودن به قاتل خاموش لقب گرفته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان محمودآباد متذکر شد: استرس و اضطراب از عوامل مهم و اصلی بیماری فشار خون است که این موضوع مهم به دلیل قرار گرفتن افراد در موقعیت‌های مختلف تاثیر نامطلوبی دارد.

دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان محمودآباد گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده روند بیماری پرفشاری خون در کشور نگران کننده اعلام شده که برای کاهش تعداد مبتلایان باید برنامه‌ریزی هدفمند و موثری انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس بیماری فشار خون در مناطق روستایی استان بیش از مناطق شهری گزارش شده که این روند به دلیل استفاده از الگوی نامناسب غذایی است.

انتهای پیام/86013/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول