اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان خبر داد

وقوع طوفان شدید از چهارشنبه هفته جاری در گلستان

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: براساس گزارش‌های ارسالی از سازمان مدیریت بحران کشور و اداره‌کل هواشناسی استان، از اوایل چهارشنبه هفته جاری با نفوذ سامانه ناپایدار، گلستان شاهد وزش باد شدید خواهد بود.

وقوع طوفان شدید از چهارشنبه هفته جاری در گلستان

قاسم سمیعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گرگان با بیان اینکه طی این مدت زمانی دمای استان به طور تدریجی کاهش خواهد یافت، اظهار داشت: این وضعیت با نفوذ سامانه ناپایدار به استان به تدریج موجب ابرناکی، وزش باد، بارش باران، مواج شدن دریا و دیگر تغییرات جوی خواهد شد.

صبح چهارشنبه عبور سامانه جوی گرم از گلستان

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به وضعیت جوی ثابت استان تا چهارشنبه هفته جاری خاطرنشان کرد: از امروز تا چهارشنبه هفته جاری با ثابت ماندن اوضاع جوی به علت تقویت جریان جنوبی دمای هوای استان به طور نسبی و تدریجی بین هشت تا 10 درجه سانتیگراد افزایش خواهد یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: این سامانه جوی گرم صبح روز چهارشنبه از فراز استان عبور و استان، شرایط جوی متفاوتی را تجربه خواهد کرد.

وی با اشاره به تنوع آب و هوایی استان در فصل بهار یادآور شد: این وضعیت به طور طبیعی هر ساله نه تنها در گلستان؛ بلکه در اکثر استان‌های شمالی اتفاق می‌افتد و شرایط جوی دائماً تغییر پیدا می‌کند.

احتمال نتایج متفاوت پیش‌بینی‌های هواشناسی در فصل بهار

سمیعی افزود: به دلیل این شرایط ناپایدار و تغییرات مداوم جوی در برخی اوقات ممکن است پیش‌بینی‌های هواشناسی طی فصل بهار نتایج متفاوتی داشته باشد.

وی با اشاره به تهدیدات جوی در سال‌جاری ادامه داد: مهم‌ترین تهدید جوی علاوه بر باران‌های رگباری، موضوع خشکسالی است که دائماً استان را تهدید می‌کند.

مهم‌ترین معضل جوی سال گذشته در گلستان، باران‌های رگباری

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تأکید کرد:‌ در سال گذشته مهم‌ترین معضل جوی، باران‌های رگباری و سیل‌ساز بود که از ابتدای فروردین تا پاییز سال گذشته استان را دچار مشکل ساخته بود.

سمعیی اذعان داشت: انتظار می‌رود با توجه به پیش‌بینی‌های جوی، سال آرام‌تری را از نظر جوی نسبت به سال گذشته تجربه کنیم.

وی تصریح کرد:‌ با وجود همه پیش‌بینی‌ها، حوادث مختلف استان را تهدید می‌کند و نباید لحظه‌ای از این تهدیدها غافل شد.

آماده‌باش دستگاه‌‌های عملیاتی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها در مواجهه با حوادث احتمالی 

سمیعی با اشاره به آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان برای مواجهه با حوادث احتمالی متذکر شد: در اخطاریه و اطلاعیه‌های ارسالی بر آمادگی تمامی دستگاه‌های عملیاتی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها برای آمادگی لازم و مواجهه با حوادث احتمالی تأکید می‌شود.

وی تصریح کرد: هماهنگی و تعامل مناسبی بین دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان جریان دارد و انتظار می‌رود با وجود این تعامل، مشکلی در این شرایط حادث نشود. ‌

هوای گرگان هم‌اکنون صاف و دمای هوا نیز بین 20 تا 24 درجه سانتیگراد متغیر است.

انتهای پیام/83002/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول