اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت جم:

3 درصد مردم جم از فشار خون بالا رنج می‌برند

رئیس شبکه بهداشت جم گفت: 3 درصد مردم این شهرستان از فشار خون بالا رنج می‌برند.

3 درصد مردم جم از فشار خون بالا رنج می‌برند

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، احمد قاسمی در نشست با مسئولان ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال نو و شروع هفته سلامت و روز جهانی بهداشت، اظهار کرد: شعار امسال سازمان جهانی بهداشت در زمینه اصلاح شیوه زندگی به منظور کنترل و کاهش فشار خون افراد است که این مهم نقش چشمگیری در حفظ سلامت ارگان‌های حیاتی انسان ایفا می‌کند.

وی داشتن تغذیه سالم، تحرک، عدم استعمال دخانیات و پرهیز از استرس را برخی از راهکارهای داشتن زندگی سالم عنوان کرد و افزود: بر اساس آخرین غربالگری که در سال 91 در 9 هزار و 700 نفر از افراد بالای 30 سال ساکن روستاهای سطح شهرستان جم در زمینه شناسایی مبتلایان به پرفشاری خون انجام شده است 359 نفر از این افراد تا پایان سال 91 مبتلا به پرفشاری خون بوده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت جم با بیان اینکه 3 درصد مردم جم از فشار خون بالا رنج می‌برند، خاطر نشان کرد: از تعداد مبتلایان مذکور، 49 نفر از آنها در سال 91 مورد شناسایی واقع شده‌اند که در مجموع شیوع پرفشاری خون در سطح شهرستان 30 در هزار نفر است که از نظر مقایسه با شاخص پرفشاری خون در استان بوشهر که 47 در هزار بوده، وضعیت بهتری را از نظر شیوع پرفشاری خون در سطح شهرستان داریم.

قاسمی با اشاره به برخی برنامه‌های هفته بهداشت در جم گفت: تهیه و توزیع بنر، پلاکارد و پیامک‌های اطلاع‌رسانی همگانی و اجرای مراسم زنگ سلامت همراه با سخنرانی و اندازه‌گیری فشار خون مربیان مدارس سطح شهرستان از جمله این برنامه‌هاست.

وی گفت: برگزاری فراخوان مسابقه مقاله‌نویسی دانش‌آموزی در مدارس مقاطع راهنمایی و دبیرستان سطح شهرستان، توزیع بسته‌های آموزشی دریافتی در مراکز محیطی و تعدادی از ادارات و اجرای برنامه غربالگری فشارخون برای کارکنان ادارات منتخب شهرستان نیز از جمله این برنامه‌هاست.

قاسمی افزود: ایراد سخنرانی علمی در جمع دانشجویان دانشگاه‌های سطح شهرستان، اجرای برنامه عیادت از بیماران و معلولین مرکز نگهداری خانه بهشت روستای حاجی آباد و جلب مشارکت مجمع امور صنفی شهرستان در بحث اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی نیز از دیگر برنامه‌های مورد نظر است.

در این جلسه پس از قرائت بیانیه و اعلام شعار امسال سازمان جهانی بهداشت توسط مسئول برنامه‌های آموزش سلامت شهرستان، لیست برنامه‌ها و اقداماتی که تاکنون در راستای بهبود روند برگزاری برنامه‌های هفته سلامت در نظر گرفته شده، تشریح و برنامه‌های اجرایی هفته سلامت اعلام شد.

انتهای پیام/2451/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول