اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان:

ورود دام عشایر به مراتع همدان از 15 اردیبهشت مجاز است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان زمان ورود دام عشایر به مراتع استان را 15 اردیبهشت‌ماه اعلام کرد.

ورود دام عشایر به مراتع همدان از 15 اردیبهشت مجاز است

محمدرضا همتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به زمان ورود عشایر به استان اظهار داشت: در استان همدان به دلیل شرایط آب و هوایی، شروع رشد گیاهان مرتعی نسبت به استان‌های مجاور با تأخیر صورت می‌گیرد.

وی افزود: با هدف فرصت دادن به مرتع در راستای آمادگی چرا و جلوگیری از چرای زودرس در سال‌جاری با هماهنگی دیگر استان‌های درگیر، زمان ورود دام 15 اردیبهشت تعیین شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان تصریح کرد: استان همدان همه ساله پذیرای عشایر استان‌های ایلام، خوزستان، کرمانشاه و لرستان است.

وی اظهار داشت: عشایر در قالب هفت ایل و یک‌هزار و 292 خانوار با حدود 450 هزار واحد دامی پس از سپری کردن فصل قشلاق خود در استان‌های مذکور با شروع فصل بهار به استان ییلاقی کوچ می‌کنند.

همتی با اشاره به مشکلات موجود در این زمینه عنوان کرد: مهم‌ترین مشکلات این بخش علاوه بر ورود زودهنگام دام به مراتع، وجود دام بیش از ظرفیت مراتع، حضور دامداران غیر مجاز، کوچ ماشینی و سریع دام‌ها به منطقه و ناکافی بودن اعتبارات است.

وی یادآور شد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان در قالب پروژه مدیریت چرای دام عشایر، اکیپ‌های ثابتی را در گلوگاه‌های ورودی استان به منظور ممانعت از ورود زودهنگام عشایر به استان مستقر کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: اکیپ‌های مستقر به صورت شبانه‌روزی ضمن کنترل تعداد و زمان ورود دام‌ها، در صورت مشاهده موارد تخلف از طریق قانونی با افراد متخلف برخورد می‌کنند.

انتهای پیام/89006/م20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول