اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بوشهر خبر داد

استقبال از 2 شهید گمنام در فرودگاه بوشهر / تشییع و تدفین در آبدان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر از استقبال و تشییع دو شهید گمنام عملیات والفجر 8 در فرودگاه بین‌المللی بوشهر خبر داد و گفت: این دو شهید گمنام در شهر آبدان تشییع و تدفین خواهند شد.

استقبال از 2 شهید گمنام در فرودگاه بوشهر / تشییع و تدفین در آبدان

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، احمد موحد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مراسم استقبال و تشییع دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در فرودگاه بین‌المللی بوشهر چهارشنبه 21 فروردین ماه 92 ساعت هشت صبح برگزار می‌شود و در ادامه راس ساعت 10 دو شهید گمنام به ویژه مراسم نداجا و با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر که به مناسبت گرامیداشت شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی که در مسجد توحید برگزار است، منتقل می‌شوند.

موحد در ادامه افزود: یکی از این دو شهید گمنام 17 ساله به تاریخ تفحص 24 بهمن 91 و دیگری 22 ساله که تاریخ تفحصش 16 اسفند سال گذشته بوده است، مربوط به عملیات والفجر 8 آزادسازی شهر فاو است که همانجا به شهادت رسیده‌ و در همان مکان تفحص شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در ادامه اظهار داشت: آمار سهمیه تفحص امسال 176 شهید بود که 46 نفر از شهدا هویتشان بر اساس کارت شناسایی و پلاک مشخص شد و همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) 130 شهید گمنام در کشور که مربوط به عملیات‌های محرم، والفجر 8، والفجر مقدماتی، والفجر 1 ، کربلای 9 تشییع و تدفین خواهند شد.

وی گفت: دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس مربوط به استان بوشهر در اختیار هیئت‌های مذهبی شهر بوشهر و برازجان که مراسم فاطمیه دارند، گذاشته می‌شود و سپس به منظور برگزاری مراسم شبی با شهدا در شب شهادت در مسجد جامع آبدان و صبح یکشنبه 25 فروردین همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) بر روی دستان مسئولان و مردم متدین و ولایتمدار شهر آبدان تشییع و تدفین خواهند شد.

73 شهید گمنام در استان بوشهر دفن شده‌اند

وی به آمار و تعداد شهدای گمنام در کشور اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون 780 نقطه شهید گمنام در کشور دفن شده و 748 نقطه منتظر دفن هستند.

موحد در ادامه افزود: تا کنون در سطح استان تعداد 73 شهید گمنام دفن شده و 16 شهید در گلزارهای شهدا و 57 شهید خارج از گلزار هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با بیان اینکه دفاع مقدس و شهدا صدقه جاریه برای همه ما هستند، گفت: وظیفه ما در مقابل شهدا این است که در دنیا شهید زندگی کنیم و نه تنها شهید بمیریم، زیرا آنکه شهید زندگی نکرد، شهید نخواهد مرد و این را قرآن می‌گوید.

وی بیان داشت: خدای متعال به شهدایی که جان خود را فدا کردند، انباری از صفات خود بخشیده است که این جایگاه بلندی است.

وی اضافه کرد: وظیفه ما در قبال شهدا آن است که به نفس خویش باز گردیم و بت نفس خویش را بشکنیم تا هوای نفس، ثروت‌های دنیا و پست و مقام باعث نشود به اهداف والای شهدا خدشه وارد کنیم.

انتهای پیام/66006/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول