اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار در قوه قضاییه

سامانه ارتباط ویدئو کنفرانس دادگستری کرمان افتتاح شد

نخستین سامانه ارتباط ویدئو کنفرانس قوه قضاییه با دادگستری استان‌ها در دادگستری استان کرمان به صورت رسمی افتتاح شد.

سامانه ارتباط ویدئو کنفرانس دادگستری کرمان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی رئیس کل دادگستری استان کرمان در حاشیه افتتاح رسمی سامانه ارتباط ویدئو کنفرانس قوه قضاییه با دادگستری کرمان اظهار داشت: در استان کرمان به لحاظ شرایط خاص و گستردگی و برخورداری از جاده‌های طولانی، شرایط اقلیمی و امنیتی استفاده از سامانه ویدئو کنفرانس برای ارتباط با حوزه‌های قضایی به صورت همزمان و برگزاری جلسات به این شیوه مدنظر است.

وی افزود: با راه‌اندازی این سیستم و بهره‌مندی از تکنولوژی روز آن در بسیاری از موارد صرفه‌جویی صورت گرفته و جلسات قضایی استان بدون نیاز به حضور قضات و مسئولان شهرستان‌ها در مرکز استان قابل برگزاری است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: با این سیستم در هزینه‌های رفت و آمد،‌ از کار افتادگی یک روز کامل برای حضور در مرکز استان، تبعات سلامت و امنیت قضات کاسته می‌شود.

وی استان کرمان را به لحاظ گستردگی و زیادی جمعیت و کثرت پرونده‌های قضایی مستعد توجه ویژه رئیس قوه قضاییه دانست و گفت: با توجه ویژه مسئولان مربوطه، اعتبارات استان کرمان برای بهره‌مندی از تکنولوژی‌های روز و ارائه خدمت بهتر و سریع‌تر به مردم این خط مهیا می‌شود.

گفتنی است، با تعاملات صورت گرفته با مدیرکل انفورماتیک قوه قضاییه مقرر شد، نیمی از هزینه‌های راه‌اندازی این سامانه توسط رئیس کل دادگستری استان و از محل بودجه‌های استانی تأمین و نیمی دیگر توسط واحد انفورماتیک قوه قضاییه تدارک دیده شود.

با ارتباط کامل و انجام یک جلسه پیرامون طرح، پاره‌ای از مسائل حوزه کاری دادگستری، نخستین سامانه ارتباط ویدئو کنفرانس قوه قضاییه با دادگستری استان‌ها در دادگستری استان کرمان به صورت رسمی افتتاح شد.

انتهای پیام/2446/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول