اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه:

ترویج هنر با مضامین اسلامی از اهداف حوزه هنری است

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: حوزه هنری پایگاه اصیل هنرانقلاب اسلامی است و در راستای ترویج هنر و تعامل هر چه بیشتر هنرمندان با مضامین اسلامی و مذهبی گام برمی‌دارد.

ترویج هنر با مضامین اسلامی از اهداف حوزه هنری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، عباس سروری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمانشاه به مناسبت پنجاهمین سال قیام 15 خرداد و سالروز شهادت شهید آوینی که در سالن جلسات حوزه هنری برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال به نام حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی، اظهار کرد: مردم ایران سابقه حضور در حماسه‌ها و در صحنه‌های مختلف را داشته‌اند و این حماسه سیاسی از 15 خرداد سال 43 پی‌ریزی شده است.

سروری تصریح کرد: عرصه دفاع مقدس نیز،‌ عرصه‌ای پر از ایثار و خودگذشتگی و وحدت برای ملت ایران بود و ملت شریف ایران نه تنها در انتخابات حضور پرشور و شعفی در طول 34 سال بعد از انقلاب داشته‌اند، بلکه در صحنه‌های مختلف راهپیمایی همواره همگام، گوش به فرمان امام و ولایت سپرده و حضور خوبی داشته‌اند.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: در سال حماسه سیاسی، مردم بزرگ ایران با حضور آگاهانه و با بصیرت خود با تمام وجود خواهند ایستاد.

وی در ادامه به فشارها و تهدید و تحریم در زمینه اقتصاد کشور در سال گذشته اشاره کرد و گفت: مردم این فشارها و تهدیدات را با استقامت تحمل کردند و امید است در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی مردم ایران به خوبی و با شایستگی این بحران را هدایت کنند تا این فشارها و تهدیدها شکست خورد.

همچنین سروری با اشاره به گذشت نیم قرن از قیام خونین 15 خرداد سال 42، گفت: حوزه هنری به مناسبت بزرگداشت 50 سال قیام خونین 15 خرداد، برنامه‌های ویژه‌ای دارد.

وی افزود: حوزه هنری استان کرمانشاه، به مناسبت تجلیل از شخصیت والای شهید سید مرتضی آوینی به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی، به مدت یک هفته برنامه‌های متنوعی چون نمایشگاه نقاشی هنر انقلاب اسلامی، نمایشگاه عکس انقلاب اسلامی، همایش هنرهای تجسمی، عصر شعر و قصه انقلاب و روایتی از روایت فتح از 20 تا 26 فروردین‌ماه سال‌جاری را برگزار می‌کند.

سروری وجود شخصیت‌هایی چون شهید آوینی را در عرصه هنری باعث ترویج هنر اسلامی دانست و گفت: حوزه هنری پایگاه اصیل هنر انقلاب اسلامی و خاستگاه و جایگاه هنرمندان انقلابی است و در راستای ترویج هنر و تعامل هر چه بیشتر هنرمندان با مضامین اسلامی و مذهبی گام برمی‌دارد.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: نظریه‌پردازی، آموزش نیرو، تولید فیلم و موسیقی و کتاب و نمایش نشریات از رسالات اصلی حوزه هنری است.

سروری ادامه داد: حماسه حضور سیاسی در صحنه‌های مختلف همگام با رهبری روحانیتی چون امام خمینی(ره) همراه بود که سرانجام در بهمن سال 57 به ثمر نشست.

وی در پایان جریان‌سازی با گفتمان ادب و هنر را از رسالت‌های حوزه هنری دانست.

انتهای پیام/2700/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول