اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گچساران:

90 درصد گچسارانی‌ها در طرح پزشک خانواده ثبت‌نام کرده‌اند

فرماندار گچساران با بیان این‌که 90 درصد گچسارانی‌ها در طرح پزشک خانواده ثبت‌نام شده‌اند، گفت: برای اجرای طرح پزشک خانواده در گچساران 15 پزشک کم داریم.

90 درصد گچسارانی‌ها در طرح پزشک خانواده ثبت‌نام کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران محمد شفیعی امروز در همایش هفته سلامت که با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران، بخشدار مرکزی، فرمانده نیروی انتظامی، رؤسای بیمارستان‌های شهید رجایی و صنعت نفت و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، مسئولان محلی، مسئولان واحدها، کارشناسان ستادی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: برای اجرای طرح پزشک خانواده به ازای هر دو هزار و 500 نفر باید یک پزشک وجود داشته باشد که در حال حاضر با با توجه به جمعیت گچساران با کمبود 15 پزشک مواجه هستیم.

16 هزار خانواده گچسارانی در طرح پزشک خانواده ثبت نام کرده‌اند

وی با بیان برای اجرای طرح پزشک خانواده در گچساران از 16 هزار خانواده با جمعیتی افزون بر 87 هزار نفر ثبت نام به عمل آمده است، افزود: حدود 90 درصد جمعیت گچساران برای استفاده از طرح پزشک خانواده ثبت نام کرده‌اند و 33 پزشک نیز در این زمینه معرفی شده است.

شفیعی با اشاره به اهمیت سلامت اداری در شادابی کارکنان و پیشرفت امورات اداری گفت: به نظر می‌رسد در حوزه سلامت اداری بعضی از فاکتورها در بازدهی کارکنان تأثیرگذار بوده و در پیشرفت یا کاهش انگیزه و توان کاری افراد تأثیر مستقیم دارد.

فرماندار گچساران با انتقاد از عدم شناسایی و استفاده از توانمندی‌های شغلی بعضی کارکنان ادارات توسط روسای این ادارات ابراز داشت: کجای قانون نوشته شده است که خانم‌ها علیرغم داشتن مدارک بالا تایپیست یک اداره شوند و چرا در این زمینه از آقایان استفاده نمی‌شود.

عدالت کاری در ادارات رعایت شود

شفیعی ادامه داد: این افراد تاپیست که 30 سال از عمر خود را در این شغل سپری می‌کنند در آینده دچار مشکلات و اختلالات بینایی شده که این موضوع از نظر روانی تأثیر خوبی بر این افراد ندارد.

وی با تأکید بر این‌که عدالت کاری میان مرد و زن در ادارات رعایت شود، بیان کرد: کارکنان یک اداره باید بر اساس توانمندی‌ و استعداد کاری موجود فعالیت کنند و در این زمینه در صورت لزوم جابجایی‌ شغلی ضروری به نظر می‌رسد.

شفیعی عامل سر و صدا را یکی از عوامل تأثیرگذار در روند انجام امور اداری کارکنان دانست و بیان کرد: برخی از ادارات در جوار مکان‌های پرتردد و پر سر و صدا قرار دارند که کارکنان این ادارات در معرض آلودگی‌های شدید صوتی قرار دارند.

وی با بیان این‌که آلودگی صوتی ممکن است سبب فرار از کار، کم‌توجهی و کم‌کاری بعضی کارکنان شود، تأکید کرد: در زمینه جلوگیری از این عامل آسیب‌زننده مسئولان شهرستانی همت لازم را در زمینه تأمین اعتبار برای تهیه پنجره‌های دوجداره داشته باشند.

فرماندار گچساران درجه حرارت و دمای بالای هوا را از دیگر عوامل و آسیب‌های حوزه سلامت اداری ادارات عنوان کرد و تصریح کرد: بعضی از کارکنان ادارات دارای توانمندی و استعداد بالقوه‌ای در دیگر قسمت‌های اداره دارند اما به دلایل مختلف از جمله کم‌رویی و یا کم‌توجهی مسئول مربوطه شناسایی نشده‌اند.

شفیعی با تأکید بر این‌که رؤسای ادارات می‌توانند با تعیین وقت و زمانی مشخص به شناسایی توانمندی‌های کارکنان خود بپردازند، گفت: شناسایی توانمندی‌های جدید کارکنان ادارات سبب پیشرفت و تسهیل در امورات اداری یک اداره می‌شود.

انتهای پیام/82014/غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول