اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای اسفند ماه جاری صورت گرفت

آغاز برنامه پزشک خانواده عشایر در شهرستان‌های فارس

خبرگزاری فارس: برنامه پزشک خانواده عشایر در شهرستان‌های داراب، لار، مهر، فراشبند، فیروزآباد و خنج از ابتدای اسفند ماه جاری آغاز شد و تا پایان سال در سایر شهرستان‌های قشلاقی اجرایی می‌شود.

آغاز برنامه پزشک خانواده عشایر در شهرستان‌های فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سرپرست شبکه مجازی بهداشت عشایر فارس اظهار داشت: در راستای عدالت در سلامت و خدمت‌رسانی به قشر مولد و بی‌ادعای عشایر غیور که در زمان جنگ، مدافع مرزهای جمهوری اسلامی ایران بودند و با تقدیم شهدای گران‌قدر، افتخار مرزبانی را به خود اختصاص دادند، شبکه مجازی بهداشت عشایر معاونت بهداشتی با هماهنگی روسای شبکه‌های بهداشت و درمان قشلاقی و معلمان آموزش و پرورش عشایر سیار و اداره امور عشایری شهرستان‌ها نقاط تجمع عشایر را در نزدیک‌ترین نقطه زیست آن‌ها مشخص کرده است.

مراد حاصل درویشی با تشکر از رؤسا و کارشناسان شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های داراب، لار، مهر، فراشبند، فیروزآباد و خنج اضافه کرد: پس از برنامه‌ریزی از اوایل اسفند ماه امسال، تیم سلامت این مراکز بهداشتی درمانی (پزشک، پرستار و ماما) با همراه داشتن دارو در چادرها و سایر کانتینرهای مدارس عشایر سیار، در منطقه به صورت ده‌گردشی هفته‌ای یک روز، حاضر شدند و به معاینه بیماران، تحویل داروهای مورد نیاز، مراقبت مادران توسط ماما، تزریقات و مراقبت بیماران مبتلا به فشار خون و دیابت و آموزش بهداشت و معاینات دانش‌آموزان اول ابتدایی پرداختند.

وی افزود: کارشناسان ستادی واحدهای مراکز بهداشت این شهرستان‌ها در منطقه عشایری حاضر شدند و نحوه ارائه خدمت واحدهای مربوط را بررسی کرده‌اند که در این میان می‌توان به نمونه‌برداری میکروبی و شیمیایی از آب‌انبارهای منطقه عشایر توسط کارشناسان بهداشت محیط در شهرستان ممسنی اشاره کرد.

همچنین سر پرست شبکه مجازی بهداشت عشایر از اجرای برنامه در سایر شهرستان‌های قشلاقی فارس تا پایان سال 1391 و ادامه آن در شهرستان‌های ییلاقی این استان در شش ماهه نخست سال خبر داد.

انتهای پیام/2448/ق/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول