اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

پرفشاری خون علت اصلی بروز بیماری‌های قلب و عروق است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: فشار خون بیماری مهم و علت بسیاری از بیماری‌ها از جمله قلبی و عروقی است.

پرفشاری خون علت اصلی بروز بیماری‌های قلب و عروق است

علیرضا یعقوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز رشد و ارتقای جامعه را در گرو دستیابی به سلامت دانست و ابراز داشت: جامعه‌ای قادر خواهد بود به توسعه پایدار دست یابد که شاخص‌های سلامت را ارتقاء بخشد.

وی با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خوشبختانه توانسته بسیاری از شاخص‌های سلامتی از جمله امید به حیات را افزایش دهد که رشد برخی از موارد قابل توجه بوده و در منطقه بی‌نظیر است.

یعقوبی خاطرنشان کرد: به لطف الهی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به خصوص در چندین سال اخیر برنامه‌های عملیاتی کنترلی، نظارتی و پیشگیری بسیار خوب و در دورترین نقاط کشور آغاز شده که در زمینه بیماریابی و افزایش آگاهی عمومی از سلامت گام‌های بسیار جدی و مطلوبی برداشته شده است.

وی با بیان اینکه امسال شعار سازمان جهانی بهداشت فشار خون راجدی بگیریم انتخاب شده است، افزود: بیماری پرفشاری خون متاسفانه به دلیل نداشتن علایم خاص و عدم رعایت سبک زندگی به عنوان عامل بسیاری از بیماری‌ها در کشور و استان ما عوارض بسیاری را متوجه مردم کرده که امیدواریم با همکاری خوب سازمان‌های درگیر با سلامتی با دانشگاه علوم پزشکی تبریز بتوان در زمینه اطلاع رسانی و افزایش آگاهی‌های عمومی شاهد کاهش میزان افراد مبتلا به این بیماری باشیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه خیلی از مردم و حتی دارندگان تحصیلات عالیه فشار خون را نمی‌شناسند.

انتهای پیام/60002/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول