اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز ارتش

یگان‌های نظامی قزوین رژه می‌روند

دبیر ستاد بزرگداشت روز ارتش در لشکر 16 زرهی قزوین گفت: همزمان با 29 فروردین ماه، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران یگان‌های نظامی استان قزوین رژه می‌روند.

یگان‌های نظامی قزوین رژه می‌روند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حمیدرضا رضایی ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه استان قزوین با بیان اینکه امام راحل با راهنمایی‌های پیامبر گونه خود یادگارهای ارزنده‌ای برای ملت ایران و نسل‌های آینده بر جا گذاشت، اظهار داشت: نامگذاری 29 فروردین به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال 58 یکی از این یادگار‌ها و نشانگر عمق دور اندیشی بنیانگذار انقلاب است که در زمان توطئه دشمنان داخلی منجر به شکست آنان شد.

رضایی در تشریح برنامه‌های لشکر 16 زرهی قزوین به مناسبت هفته ارتش بیان کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته به موضوع گرامیداشت ارتش و تبیین علت نامگذاری آن از سوی امام راحل اختصاص می‌یابد که ایراد این سخنرانی را رئیس عقیدتی سیاسی لشکر 16 زرهی بر عهده دارد.

وی با اشاره به حضور فرماندهان یگان‌های تابعه لشکر 16 زرهی در مدارس استان و نماز جمعه شهرهای تاکستان، محمودآباد نمونه، الوند و محمدیه برای سخنرانی پیرامون این هفته، افزود: مهم‌ترین برنامه این هفته رژه یگان‌های نمونه قرارگاه ارشد نظامی در شهرستان‌های قزوین و آبیک است که ساعت 9 صبح روز پنجشنبه مقابل درب پادگان لشکر به اجرا در می‌آید.

این مسئول ضمن دعوت از عموم مردم استان قزوین برای شرکت در این برنامه بیان کرد: در این روز یگان‌های پیاده و موتوری لشکر 16 زرهی، یگان پیاده نیروی انتظامی و یگان‌های نمونه سپاه و بسیج استان اقتدار و انضباط ارتش را به نمایش می‌گذارند.

رضایی با یادآوری اهدای نشان افتخار سربازی به تعدادی از افراد در دهه فجر سال گذشته، تصریح کرد: در روز ارتش نیز تعداد 65 تن از کسانی که خدمت سربازی خود را در لشکر 16 زرهی قزوین سپری کرده‌اند، به عنوان سرباز نمونه شناخته می‌شوند و از 10 تن از آنان با حضور فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر به صورت نمادین تقدیر به عمل می‌آید.

وی اقدامات مربوط به اطلاع‌رسانی برنامه‌ها به مردم، برگزاری مراسم سالگرد شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی در مسجد آقا سید علی شهر قزوین با حضور مردم، فرماندهان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در روز 21 فروردین، برگزاری دعای کمیل و ندبه برای کارکنان لشکر 16 زرهی قزوین و خانواده‌های آنان و نیز گلباران گلزار شهدای شهر قزوین با حضور یگان‌های نمونه نیروهای مسلح استان، نماینده ولی فقیه و استاندار قزوین را از دیگر برنامه‌های حوزه متبوع خود در هفته گرامیداشت ارتش برشمرد.

انتهای پیام/77011/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول