اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون سلامت و بهداشت شورای شهر قزوین خبر داد

صدور کارت سلامت برای کودکان و نوجوانان قزوینی

رئیس کمیسیون سلامت و بهداشت شورای اسلامی شهر قزوین گفت: کارت سلامت با هدف پیشگیری از بیماری‌ها و ارتقای سلامت به کودکان و نوجوانان قزوینی داده می‌شود.

صدور کارت سلامت برای کودکان و نوجوانان قزوینی

مریم نخستین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه بعد از بررسی سلامت کودکان و نوجوانان قزوینی به آنان کارت سلامت داده می‌شود، اظهار داشت: این طرح با هدف پیشگیری از بیماری و افزایش سلامت آنان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای تست هوش و شخصیت و پایش رشد کودکان و نوجوانان قزوینی از جمله‌ برنامه‌های کمیسیون سلامت و بهداشت شورای اسلامی شهر قزوین است، اذعان داشت: این برنامه‌ها در مدارس و فرهنگ‌سراهای این شهر با هدف ارتقای سلامت آنان اجرا می‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت و بهداشت شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه هیجدهم تا بیست و چهارم فروردین به نام هفته سلامت نام‌گذاری شده است، عنوان کرد: در این هفته برنامه‌های مختلفی در حوزه سلامت و بهداشت برای شهروندان قزوینی برگزار می‌شود.

نخستین با بیان اینکه در هفته سلامت با همکاری خوب سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین برنامه‌ها و مسابقه‌های مختلفی برگزار می‌شود، ابراز داشت: فعال کردن کمیته فرهنگی شهروندی در معاونت فرهنگی و ورزشی این سازمان از جمله این برنامه‌ها بوده است تا این کمیته بتواند در بین شهروندان فرهنگ صحیح شهروندی را ترویج دهد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع سلامت ویژه کودکان و نوجوانان قزوینی در فرهنگ‌سراهای قزوین را از دیگر برنامه‌های هفته سلامت عنوان و بیان کرد: آنان در این هفته با موضوع بهداشت و سلامت افکار خودشان را در قالب نقاشی به تصویر می‌کشند.

رئیس کمیسیون سلامت و بهداشت شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه برای افزایش بهداشت و سلامت فردی شهروندان قزوینی تلاش شده کارگاه‌های مشاوره‌ فردی و گروهی برای آنان برگزار شود، اذعان داشت: این شهروندان با استفاده از این برنامه‌ها می‌توانند بیشتر با موضوع بهداشت فردی و روانی در ارتباط باشند تا از این طریق سلامتی خودشان را ارتقا دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه مشاوران بهداشت، مشاوره‌هایی با موضوع سلامت به شهروندان قزوینی ارایه می‌دهد، ابراز داشت: بانوان و آقایانی که در حوزه بهداشت و سلامت فردی سئوالی داشته باشند می‌توانند با مراجعه به این مشاوران در فرهنگ‌سراهای قزوین پاسخ سئوالاتشان را دریافت کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه متاسفانه افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند و یا افرادی که در‌ آستانه مبتلا شدن به این بیماری‌اند از بیماری خودشان اطلاع ندارند، اظهار داشت: در کارگاه‌های مشاوره فردی تلاش شده تا کارشناسان سلامت حضور یابند و از شهروندان قزوینی چکاب تست توده بدنی شامل قد، وزن، کنترل فشار خون و فشار خون انجام دهند تا با تحقق این امر بیماری آنان را کنترل و پیشگیری کنند.

رئیس کمیسیون سلامت و بهداشت شورای اسلامی شهر قزوین متذکر شد: برگزاری مسابقه مکاتبه‌ای کتابخوانی با موضوع سلامت و شهروندی از دیگر برنامه‌های هفته سلامت در قزوین است.

وی ابراز داشت: کمیسیون سلامت و بهداشت شورای اسلامی شهر قزوین تلاش کرده در خانه فرهنگ محمدیه همایش آموزش نحوه تغذیه و تناسب وزن با هدف ارتقای سلامت برای شهروندان قزوینی برگزار کند تا بتواند سلامت آنان را افزایش دهد.

انتهای پیام/77009/و40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول