اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد:

درصد بالایی از مردم از ابتلا به فشارخون خود بی‌اطلاعند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد از بی‌اطلاعی درصد بالایی از مردم به ویژه در استان یزد از ابتلا به فشار خون خود خبر داد.

درصد بالایی از مردم از ابتلا به فشارخون خود بی‌اطلاعند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سیدجلیل میرمحمدی، پیش از ظهر امروز در مراسم نواختن زنگ سلامت در دبیرستان دخترانه امام حسین (ع) یزد با تاکید بر جدی گرفتن فشار خون اظهار داشت: امروز درصد بالایی از افراد جامعه مبتلا به فشار خون هستند اما خود از بیماریشان بی‌اطلاعند.

وی همچنین بر اندازه‌گیری منظم فشار خون تاکید کرد و افزود: با اندازه‌گیری و کنترل مرتب فشار خون می‌توان از عوارض جبران ناپذیری که در آینده گریبانگیر فرد می‌شود، جلوگیری کرد.

میرمحمدی همچنین با اشاره به اجرای برنامه آموزشی اندازه گیری فشار خون و روش‌های پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی یزد در سال جاری اظهار امیدواری کرد که با اجرای این برنامه مهم، شاهد کاهش چشمگیر فشار خون و بیماری‌های قلبی و عروقی باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بر کاهش مصرف تنقلات ناسالم، فست فودها و عدم مصرف سوسیس و کالباس، چیپس و پفک در بین دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: مصرف نمک زیاد، افزودن مواد نگهدارنده و افزودنی همچنین استفاده از بی‌کیفیت‌ترین مواد اولیه برای تهیه سوسیس و کالباس، برای سلامتی افراد خطرناک است به همین دلیل توصیه می‌شود شهروندان از مصرف اینگونه مواد غذایی بپرهیزند.

سیدخلیل فروزان‌نیا، جراح مشهور قلب یزد نیز در این مراسم با تاکید بر پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی قبل از ایجاد بیماری تصریح کرد: تغییر در سبک زندگی و مصرف غذاهای سنتی به عنوان پیشگیری اولیه از مهم‌ترین مواردی است که افراد باید مدنظر قرار دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد، استرس‌های محیطی، تغییر سبک زندگی، دیابت، فشار خون بالا و چربی خون بالا را از دیگر عوامل خطر بروز بیماری‌های قلبی و عروقی دانست.

وی با بیان اینکه سالانه هزار و 500 تا هزار و 600 مورد جراحی قلب در یزد انجام می‌گیرد، گفت: در صورت عدم پیشگیری مناسب، آمار بیماران قلبی و عروقی روز به روز افزایش خواهد یافت.

این مراسم به صورت نمادین به مناسبت هفته سلامت در دبیرستان دخترانه امام حسین (ع) برگزار شد.

انتهای پیام/2464/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول