اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان:

وضعیت داروخانه‌های همدان روزانه رصد می‌شود

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در راستای رفع نیاز دارویی همشهریان روزانه وضعیت دارو را در داروخانه‌های سطح استان رصد می‌کنیم.

وضعیت داروخانه‌های همدان روزانه رصد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اصغر وحیدی‌نیا بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از وجود 156 داروخانه در همدان خبر داد و اظهار داشت: در استان همدان 156 داروخانه در سطح استان همدان فعال است که دو داروخانه نسبت به سال قبل اضافه شده است.

وی با بیان اینکه تعداد داروخانه‌های منطقه شهری و روستایی بر اساس آئین‌نامه‌هاست، افزود: مشکل حاد دارویی در همدان نداریم اما نیازی که در استان همدان اعلام می‌شود، با توجه به مجوز اخذ شده از کمیسیون مربوطه، چند نقطه از شهر همدان را مد نظر قرار می‌دهیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به متقاضیانی که درخواست ایجاد داروخانه در برخی نقاط را داشتند، خاطر نشان کرد: این درخواست‌ها که ایجاد داروخانه در چند نقطه شهر همدان را دارد، در حال انجام است و شهرستان نهاوند نیز برای یک داروخانه شبانه‌روزی اعلام نیاز کرده است.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا دارویی در برخی شهرها وجود دارد اما در همدان یافت نمی‌شود، بیان داشت: معاونت داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان به دنبال رفع نیاز دارویی اغلب هموطنان و همشهریان است به طوری که روزانه وضعیت دارو را در داروخانه‌ها رصد می‌کنیم.

وحیدی‌نیا خاطرنشان کرد: با رصد داروخانه‌های همدان کمبودهای مشهود دارویی را اعلام می‌کنیم که این امر متناسب با جمعیت مناطق رخ داده و منعکس می‌شود.

وی تأکید کرد: اگر احساس کنیم که دارویی به ما نمی‌رسد، پیگیری می‌کنیم چرا که اگر دارویی مورد نیاز باشد ما خود را موظف به تأمین آن می‌دانیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به شیوع بیماری فشار خون نیز یادآور شد: مردم به ویژه بیماران فشار خونی با استفاده پایین‌تر از حد مجاز نمک‌های تولیدی که پروانه ساخت از وزارت بهداشت را دارند، در پیشگیری و کنترل بیماری فشار خون تلاش کنند.

وی با اشاره به فیبر دریافتی مردم از نان مصرفی نیز اذعان داشت: آرد مصرفی برای تهیه نان‌ها دارای مقدار سبوس بیش از آن چیزی باشد که مردم نسبت به آن گرایش دارند.

وحیدی‌نیا در پایان سخنانش به مطالبه مردم از نانواها اشاره کرد و بیان داشت: مردم از نانوایی‌های سنگکی آردی را درخواست کنند که حداقل سبوس هفت درصدی باشد چرا که آرد 15 تا 18 درصد نان سفیدی را در اختیار می‌گذارد که تنها کیفیت ظاهری دارد و فاقد ارزش تغذیه‌ای است.

انتهای پیام/89003/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول