اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رحیمی خبر داد

اجرای طرح پزشک خانواده در 10 استان کشور/ تولید 22 درصد داروی خاورمیانه در ایران

معاون اول رئیس جمهور گفت: اجرای طرح پزشک خانواده همزمان با هفته سلامت در 10 استان کشور از جمله تهران آغاز می‌شود.

اجرای طرح پزشک خانواده در 10 استان کشور/ تولید 22 درصد داروی خاورمیانه در ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدرضا رحیمی عصر امروز در مراسم بهره‌برداری بیمارستان بین‌المللی قائم (عج) بخش خصوصی این شهر، اظهار کرد: راه‌اندازی بیمارستان بین‌المللی قائم (عج) گامی در راستای توسعه گردشگری سلامت است.

وی افزود: این بیمارستان در ارتقای شاخص‌های توریست‌درمانی کشور نخستین و بهترین گام را برداشته است.

*تولید 22 درصد داروی خاورمیانه در ایران

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه 22 درصد تولیدات خاورمیانه در بخش دارویی مربوط به ایران است، اذعان کرد: رتبه پزشکی ایران در دنیا 20 و در داروسازی رتبه 16 است.

وی با تصریح بر اینکه 97 درصد داروهای کشور تولید داخل است، تصریح کرد: تنها سه درصد داروها وارداتی است که سالانه موجب می‌شود 2 میلیارد دلار ارز از کشور خارج شود.

رحیمی جایگاه ایران در هزاره سوم در بخش سلامت را تک رقمی خواند و عنوان کرد: اکنون در فناوری تولید علم جزو پنج کشور نخست آسیا هستیم.

وی با اشاره به اینکه 27 درصد محصولات پزشکی در داخل کشور تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: ایران 22 درصد از نیازهای محصولات پزشکی خاورمیانه را صادر می‌کند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه تعداد تخت‌های بیمارستان دولتی از 85 هزار تخت به 100 هزار تخت افزایش یافته است، یادآور شد: در مدت فعالیت دولت نهم و دهم ایران از رتبه پنجاه‌ و یکم علوم پزشکی دنیا به رتبه 18 ارتقا پیدا کرده است.

*ارتقای 33 پله‌ای علوم پزشکی ایران در دنیا/افزایش تولید 50 داروی بیوتکنولوژی ایران تا سال آینده

وی ارتقای 33 پله‌ای علوم پزشکی ایران را در مدت هفت سال عنوان کرد و افزود: از ابتدای دولت نهم هشت داروی بیوتکنولوژی در ایران تولید می‌شد که اکنون به 30 دارو رسیده است و این آمار تا سال آینده به 50 داروی بیوتکنولوژی افزایش می‌یابد.

رحیمی اضافه کرد: در سال 76 یکی از همسایه‌های جمهوری اسلامی برای تولید دارو به ایران آموزش می‌داد اما اکنون جمهوری اسلامی ایران 500 میلیون دلار دارو صادر می‌کند.

وی از تولید 2 هزار و 600 قلم دارو در کشور خبر داد و متذکر شد: 30 درصد این داروها مربوط به بیماری‌های صعب‌‌العلاج است.

*اجرای طرح پزشک خانواده در 10 استان کشور

معاون اول رئیس جمهور درباره اجرای طرح پزشک خانواده، خاطرنشان کرد: اجرای طرح پزشک خانواده همزمان با هفته سلامت در 10 استان کشور از جمله تهران آغاز می‌شود.

وی افزود: تاکنون 26 میلیون نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌ و 50 هزار نفر پزشک نیز اعلام آمادگی کرده‌اند.

*گیلان ثروت بزرگ ایران

رحیمی با اشاره به ویژگی‌های گیلان، اذعان کرد: گیلان به تنهایی ظرفیت تامین بخشی از نیازهای کشور را دارد و این استان ثروت بزرگی برای ایران است.

وی عنوان کرد: زیبایی گیلان صرفاً در طبیعت آن نیست بلکه در مردم، دانشمندان و عرفای آن است و هیچ استانی همپای گیلان نیست.

معاون اول رئیس جمهور بهره هوشی گیلانیان را بسیار بالا دانست و تصریح کرد: گیلان دارای مواهب بسیار زیادی بوده اما تاکنون از مواهب خدادادی این استان بهره‌مندی کاملی صورت نگرفته است.

*تفویض اختیار چای به استاندار گیلان

وی از تفویض اختیار رسیدگی به وضعیت چای به استاندار گیلان خبر داد و یادآور شد: امشب در جلسه هیئت دولت تمام اختیارات چای از طرف هیئت دولت به استاندار گیلان تفویض می‌شود.

به گزارش فارس، بیمارستان قائم (عج) در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع و با زیربنای حدود 20 هزار متر مربع در پنج طبقه ساخته شده و دارای بخش‌های داخلی، جراحی، اطفال، زنان و مراقبت‌های ویژه است.

این بیمارستان دارای 43 تخت در بخش مراقبت‌های ویژه بوده که از این نظر جزو بزرگ‌ترین بیمارستان در شمال کشور است.

بیمارستان قائم (عج) دارای 15 تخت آی‌سی‌یو، 15 تخت CCU و 9 تخت NICU (بخش مراقبت‌های‌ ویژه نوزادان) و پنج تخت مراقبت‌های ویژه جراحی قلب باز است.

این بیمارستان مجهز به سایت فرود بالگرد و اورژانس هوایی بوده و دارای 200 تختخواب است.

عملیات احداث بیمارستان قائم (عج) از سال 88 آغاز شده و سرمایه‌گذاری برای این پروژه بالغ بر 500 میلیارد ریال صورت گرفته و میزان تسهیلات دریافتی برای احداث و تجهیز آن نیز 140 میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام/2300/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول