اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری خبر داد

فعالیت 11 سازمان مردم‌نهاد زیست محیطی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از فعالیت 11 تشکل مردمی فعال در حوزه محیط زیست این استان خبر داد.

فعالیت 11 سازمان مردم‌نهاد زیست محیطی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سعید یوسف پور صبح امروز در نشست با سازمان‌های مردم نهاد این استان اظهار کرد: تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد نیروهای فعال و پویایی هستند که به عنوان بازوان پرتوان سازمان محیط زیست در راستای حفظ و نگهداشت محیط زیست استان فعالیت می‌کنند.

وی استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان را لازمه پیشبرد اهداف محیط زیست دانست و گفت: باید از تمامی ظرفیت‌های حوزه اجتماعی، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و ائمه جماعات در این راستا یاری طلبید.

یوسف‌پور افزایش ظرفیت‌های سازمان را هدف محیط زیست استان برشمرد و گفت: به دنبال کاهش تصدی‌گری محیط زیست هستیم، برهمین اساس به سمت فعال کردن NGO‌ها در استان باید حرکت ‌کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از فعالیت 11 تشکل فعال در حوزه محیط زیست استان خبر داد و افزود: این سازمان‌های مردم نهاد در زمینه احیا یا فرهنگ سازی ارزش‌های زیست محیطی مشغول به فعالیت هستند، به طوری که بسیاری از کشفیات توسط NGOها اطلاع‌رسانی می‎شود.

وی آموزش را یکی از محورهای فعالیت این سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد: از طریق آموزش بسیاری از چالش‌های این حوزه از جمله تخلفات، تخریب‌ها، نحوه استفاده از اراضی بررسی شده و خلاءهای موجود اطلاع‌رسانی می‎شود.

یوسف پور ادامه داد: آموزش نه تنها باید از ابتدا در سطح خانواده‌ها آغاز شود، بلکه باید دانش و اطلاعات درباره چگونگی صیانت و حفظ محیط پیرامون زندگی خود را در سطوح مدیریتی نیز افزایش دهیم.

وی از تدوین سند مدیریت آب استان خبر داد و گفت: در این سند که نخستین سند ملی است که در سطح کشوری تدوین شده است 30 درصد از منابع آبی به عنوان حق‌آبه زیستی تعیین شده است.

انتهای پیام/68006/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول