اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رودسر خبر داد

تشکیل ستاد انتخاباتی در رودسر

فرماندار رودسر از تشکیل ستاد انتخاباتی این شهرستان در 26 فروردین جاری خبر داد.

تشکیل ستاد انتخاباتی در رودسر

رضا دوست‌جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودسر با بیان اینکه برنامه زمان‌بندی چهارمین دوره انتخابات شهر و روستا آغاز شده است، اظهار داشت: آغاز انتخابات طبق ماده 45 قانون اساسی به چهار بخشداری رودسر اعلام شد.

وی انتخاب و معرفی 30 معتمد به هیئت نظارت را اقدام بعدی برشمرد و افزود: برگزاری جلسه با 30 نفر معتمد و تعیین هشت نفر به عنوان عضو اصلی و پنج نفر عضو علی‌البدل از دیگر برنامه‌هاست.

این مسئول آغاز ثبت‌نام داوطلبان را از روز دوشنبه 26 فروردین جاری به مدت هفت روز ذکر کرد و یادآور شد: هیئت اجرایی انتخابات رودسر شامل هشت نفر عضو اصلی، فرماندار، رئیس ثبت و احوال و رئیس آموزش و پرورش شهرستان و در مجموع 11 نفر است که صلاحیت داوطلبان را تایید و به هیئت نظارت اعلام می‌کند.

دوست‌جلالی با اشاره به اینکه داوطلبان تایید شده شهر و روستا پس از تایید هیئت اجرایی باید مورد تایید هیئت نظارت شهرستان قرار گیرد، افزود: اگر فردی توسط هیئت اجرایی یا هیئت نظارت رد شود می‌تواند به هیئت نظارت استان شکایت کند.

به گفته دوست‌جلالی، ثبت نام داوطلبان پنج شهر رودسر، کلاچای، رحیم‌آباد، واجارگاه و چابکسر در رودسر و داوطلبان روستاها توسط بخشداری‌های منطقه انجام می‌شود.

وی روستاهای تا یک‌هزار و 500 نفر جمعیت را سه نفر عضو شورا و روستاهای بیش از یک‌هزار و 500 نفر جمعیت که شامل سه روستای چینی‌جان، قاسم‌آباد سفلی و اوشیان است را پنج نفر انتخاب عنوان کرد.

فرماندار رودسر، خاطرنشان کرد: چهار شهر کلاچای، رحیم‌آباد، واجارگاه و چابکسر که زیر 20 هزار نفر جمعیت دارند پنج نفر عضو شورا و رودسر که بین 20 تا 50 هزار نفر جمعیت دارد هفت نفر عضو شورا انتخاب می‌شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه داوطلبی که یک دوره به عنوان شورا فعالیت کرده است مدرکی برای ثبت نام نیاز ندارد، اضافه کرد: بقیه داوطلبان که تازه ثبت نام می‌کنند در شهر رودسر باید لیسانس، در پنج شهر فوق دیپلم و در روستاها نیز دیپلم و زیر دیپلم داشته باشند.

دوست‌جلالی با اشاره به ماده 68 قانون اساسی، فعالیت کارمندان برای نامزدها در ساعت‌های اداری را ممنوع دانست و متذکر شد: اگر کارمندی در ساعت اداری برای نامزد خود فعالیت کند تخلف محسوب می‌شود و مجازات یک تا شش ماه زندان دارد.

وی از تشکیل ستاد انتخابات فرمانداری در روز دوشنبه هفته جاری خبر داد و اضافه کرد: ستاد انتخابات باید پنج هیئت شامل هیئت نظارت شورای شهر، هیئت نظارت ریاست جمهوری، هیئت اجرایی شهر و روستا، هیئت اجرایی ریاست جمهوری و هیئت بازرسی را پشتیبانی کند.

فرماندار رودسر، با تصریح بر اینکه اجرای انتخابات به‌عهده هیئت اجرایی است، افزود: هیئت اجرایی شامل 11 نفر عضو است.

این مسئول تصریح کرد: در صورتی که مردم در اجرای انتخابات اعتراض و شکایتی داشته باشند می‌توانند به هیئت اجرایی یا هیئت نظارت و یا هیئت بازرسی مراجعه کنند.

دوست‌جلالی اذعان داشت: از امروز تا 24 خرداد و 10 روز پس از انتخابات اگر کسی اعتراض و شکایت یا پرسشی داشته باشد می‌تواند به این سه هیئت در شهرستان رودسر مراجعه کند.

وی به حضور بیش از 90 درصدی مردم رودسر در تمام دوره‌های انتخابات اشاره کرد و متذکر شد: حماسه سیاسی مقدمه حماسه اقتصادی است که با کمک مردم و مسئولان رقم می‌خورد و دشمنان ایران اسلامی مایوس می‌شوند.

این مسئول گفت: امیدواریم منتخب مردم فردی باشد که آنها را به آرزوهای بزرگ انقلاب اسلامی نزدیک کند.

انتهای پیام/84002/ن20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول