اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی خواستار شد

فضای طبس امنیتی نشود/ لزوم حفظ آرامش و وحدت

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس با تأکید بر لزوم حفظ آرامش از سوی مردم طبس، گفت: مسئولان با مدارا، سعه‌صدر و درایت، نظرات مردم طبس را بشنوند و از برخوردهای ناشایست با مردم و امنیتی کردن فضای شهر بپرهیزند.

فضای طبس امنیتی نشود/ لزوم حفظ آرامش و وحدت

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، محمدعلی عبدالله‌زاده ظهر امروز در گفت‌وگوی تلفنی مشترک با جمعی از خبرنگاران طبس اظهار داشت: پیشرفت و  توسعه کشور و شهرستان طبس تنها با وحدت و انسجام میسر است و هر موضوعی که مانع وحدت شود قطعاً برای جامعه مضر خواهد بود.

وی ادامه داد: شعار اصلی من نیز از ابتدا «وحدت بر محور ولایت» بوده و همواره سعی کردم تا به این شعار پایبند بوده و در راستای آن حرکت کنم که بر این اساس باید همه دست به دست یکدیگر داده و با وحدت، همدلی و برادری تنها به دنبال توسعه شهرستان طبس و خدمت به مردم باشیم.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به الحاق شهرستان طبس به استان خراسان جنوبی بیان کرد: موضوع تغییر تقسیمات سیاسی بر اساس قانون از وظایف و اختیارات دولت است که با توجه به اهمیت تغییر تقسیمات سیاسی و واکنش‌های متفاوت مخالفان و موافقان که در پی این تغییرات وجود دارد، هرگونه تغییر در تقسیمات سیاسی با لحاظ مسایل امنیتی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه الحاق طبس به خراسان جنوبی بدون اطلاع من انجام شده است، افزود: علی‌رغم اینکه موضوع تغییر تقسیمات سیاسی جزو اختیارات قانونی دولت است، اما انتظار می‌رفت تا مسئولان در دولت برای نماینده مردم هم حرمتی قائل شده و این اقدام با هماهنگی نماینده انجام می‌شد چرا که مردم همواره از نماینده انتظار دارند و با توجه به اینکه تغییر تقسیمات سیاسی ممکن است منشأ اختلاف شود، نماینده مردم موظف است ابتدا مردم را توجیه کند.

عبدالله‌زاده ادامه داد: تغییر تقسیمات سیاسی باید در شرایط باثبات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی انجام شود، اما الحاق شهرستان طبس به استان خراسان جنوبی در زمانی نامناسب و در آستانه سال جدید و دو انتخابات مهم انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: نظر و پیشنهاد من این بود که باید ابتدا وضعیت استقلال حوزه انتخابیه طبس و بشرویه مشخص و قطعی می‌شد و در ادامه با نظرسنجی دقیق از مردم، تحقق خواست آنان پیگیری می‌شد تا شاهد کمترین تبعات اجتماعی باشیم، که این موضوع را به مراجع قانونی نیز اعلام کرده‌ام.

نماینده مردم طبس در مجلس با بیان اینکه وجود اختلاف‌نظر طبیعی است، یادآور شد: اکنون تنها راه حل این مشکل این است که همه گروه‌های سیاسی و افرادی که مستندات مختلفی در رابطه با موضوع الحاق و انتزاع طبس دارند حرف‌هایشان را زده و به اجماع برسند تا در نهایت انتظار و مطالبات مردم پیگیری شود.

وی تصریح کرد: از مردم عزیز و فهیم شهرستان طبس انتظار دارم تا با توجه به شرایط فعلی حساس کشور، آرامش خود را حفظ کرده و از تجمع در خیابان خودداری کنند، زیرا تجمعات خیابانی در شرایط فعلی به نفع انقلاب، نظام و شهرستان نیست.

عبدالله‌زاده اظهار داشت: قطعاً همه مردم طبس ولایت‌مدار و در خط انقلاب بوده و هیچ‌گاه از مسیر ولایت جدا نخواهند شد و اینکه بیان می‌شود مخالفان با الحاق طبس به خراسان جنوبی، ضدانقلاب‌اند صحیح نیست.

وی افزود: مسئولان با مدارا، سعه‌صدر، درایت و تدبیر، حرف‌ها و نظرات مردم را بشنوند و از روش‌های غیرمعمول، برخوردهای ناشایست با ولی‌نعمتانشان و امنیتی کردن فضای شهر بپرهیزند و مردم نیز با آرامش و حفظ وحدت موضوع را دنبال کنند.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: فرماندار طبس مسئول تأمین امنیت این شهرستان است و من قصد دخالت در این موضوع را ندارم، اما پیشنهاد می‌کنم که با سعه‌صدر و مدارا با مردم برخورد شده و برای مردم جلسات توجیه گذاشته شود.

وی تصریح کرد: خود را خدمتگزار و مدیون مردم می‌دانم و همانطور که موضوع انتقال آب به شهرستان را با جدیت پیگیری کردم، در این موضوع نیز ملزم به پیگیری مطالبات مردم هستم و قطعاً بدون تأثیرپذیری از القاعات مختلف، از طریق مراجع قانونی و با تمام توانم پیگیری خود برای تحقق مطالبات مردم را ادامه می‌دهم.

عبدالله‌زاده در پاسخ به این سؤال که «مطالبات مردم طبس چیست و شما دقیقاً پیگیر چه موضوعی هستید؟» بیان کرد: من علم غیب ندارم و کسی هم نمی‌تواند ادعا کند که خواست اکثریت مردم را می‌داند، زیرا نظرسنجی در این زمینه انجام نشده و با حدس و گمان هم نمی‌شود نتیجه گرفت.

وی ادامه داد: من هیچ‌گاه در مورد خواست اکثریت مردم در زمینه الحاق و انتزاع اظهارنظر نکرده‌ام و مطالبی هم که در مورد اظهارنظر من در این زمینه مطرح می‌شود صحیح نیست.

انتهای پیام/90001/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول