اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر بهداشت خبر داد

رشد 500 درصدی رشته‌های بالینی در استان زنجان

قائم مقام وزیر بهداشت در استان زنجان گفت: دانشگاه علوم پزشکی زنجان رشد 500 درصدی در رشته‌های بالینی، رشد 100 درصدی در افزایش دانشجو و نیز رشد 400 درصدی در تعداد اساتید را داشته است.

رشد 500 درصدی رشته‌های بالینی در استان زنجان

رحیم سروری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، ظرفیت‌های ایجاد شده در حوزه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در استان تشریح کرد و اظهار داشت: در هفت سال اخیر به ویژه با تمرکز بر موفقیت‌های سه سال اخیر در دانشگاه، در حوزه‌های مختلف شاهد موفقیت‌هایی بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه در توسعه‌ دانشگاه و اجرای حسابداری تعهدی حوزه امور مالی کاری ارزنده و موثر بوده است، افزود: ساخت ابنیه‌های مختلف در 174 متر مربع، مجموعه‌های آموزشی، پژوهشی، درمانی با 170میلیارد تومان اعتبار در موضوعات مختلف جذب و هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان احداث نخستین بیمارستان خصوصی در استان، اخذ مجوز 21 کلینیک و پاراکلینیک را از جمله دیگر موفقیت‌ها بیان کرد و افزود: در حوزه آموزش احداث بیمارستان 540 تختخوابی آیت‌الله موسوی، دانشکده داروسازی، دندانپزشکی و فناوری نوین پزشکی که با سفرهای استانی هیئت دولت میسر شد.

وی با تاکید بر نقشه راه در حوزه سلامت تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان در حوزه آموزش علوم پزشکی و بهداشت استان به خودکفایی لازم رسیده است.

سروری یکی از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی استان در انتهای برنامه پنجم توسعه را کسب رتبه تیپ یک کشوری دانست و گفت: این موفقیت بسیار بزرگی برای استان و دانشگاه علوم پزشکی زنجان بوده که زودتر از موعد محقق شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: کسب رتبه تیپ یک کشوری کار بسیار بزرگ و جهاد علمی بود که در حوزه بهداشت و درمان و آموزش استان کسب شد و این امتیاز با بسیاری از دانشگاه‌های بزرگ و معتبر کشور و کلانشهرها در یک سطح قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه در حوزه آموزش، جذب فوق تخصص و متخصص به استان در طی سال‌های گذشته بسیار حائز اهمیت بوده، افزود: افزایش تعداد دانشکده‌ها، اعضای هیات علمی و نیز تعداد دانشجویان و ایجاد 28 رشته مقطع تخصصی و دکترا از دیگر موفقیت‌های کسب شده در هفت سال اخیر است.

وی با اشاره به افزایش مشارکت اعضای هیات علمی، نشر 40 کتاب و دو مجله به زبان انگلیسی در حوزه تحقیقات و فناوری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 16مرکز تحقیقات دایر است که از این تعداد 11 مرکز در شرف دریافت مجوز هستند.

سروری ادامه داد: رشد 11 پله‌ای پژوهش و تولیدات علمی، دریافت دو جایزه ارزنده از جشنواره رازی و تولید 11 نانو دارو که در مراحل تولید به زودی اعلام خواهد شد نیز از کارهای بزرگی انجام گرفته در این حوزه است.

وی گفت: ارتقای شاخص‌های درمانی، توجه به کیفیت خدمات ارائه شده، راه‌اندازی مرکز ترومای بیمارستان موسوی، توجه به توریسم‌درمانی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در حوزه درمان است.

قائم مقام وزیر بهداشت در رابطه با دیگر اقدامات دانشگاه در حوزه درمان اظهار داشت: موفقیت در واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی، برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات نظام پزشکی در دو دوره، انجام اعمال جراحی مختلف تخصصی و فوق تخصصی برای نخستین بار در استان، راه‌اندازی کلینیک‌های ویژه و اعطای مجوز به بخش خصوصی بوده است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در حوزه بهداشت و اجرای برنامه پزشک خانواده روستایی پیشرو است، تصریح کرد: پزشک خانواده شهری در ماه آینده محقق خواهد شد.

سروری اتمام پروژه‌های مهر ماندگار، بیمارستان 220 تختخوابی ابهر و بیمارستان ایجرود، راه‌اندازی دوره دکترای طب اورژانس و مرکز ناباروری و پیوند مغز استخوان را از برنامه‌های آینده و در دست اقدام این دانشگاه برشمرد.

انتهای پیام/2308/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول