اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه:

ورزش‌های سه‌گانه 13 هزار و 500 ورزشکار سازمان یافته دارد

رئیس فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه تعداد ورزشکاران سازمان یافته ورزش‌های سه‌گانه را 13 هزار 500 نفر اعلام کرد.

ورزش‌های سه‌گانه 13 هزار و 500 ورزشکار سازمان یافته دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، صبور ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح پایگاه قهرمانی ورزش‌های سه‌گانه استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فعالیت این فدراسیون از هفت سال پیش‌ اظهار داشت: استان زنجان جزو استان‌های پیشرو در این ورزش است.

وی با اشاره به تجربه موجود در استان‌های دیگر تصریح کرد: زنجان جزو استان‌های مستعد و با ظرفیت بالا در ورزش‌های سه‌گانه محسوب می‌شود.

 *افتتاح پایگاه قهرمانی در سایر استان‌ها

رئیس فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه با بیان اینکه افتتاح پایگاه‌ قهرمانی برای سایر استان‌ها هم پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: افتتاح این پایگاه در استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان هم برنامه‌ریزی شده‌ ولی زنجان از همه این استان‌ها جلوتر است.

وی اضافه کرد: زنجان نخستین استانی است که انجمن دانش‌آموزی ورزش‌های سه‌گانه در آموزش و پرورش را افتتاح می‌کند.

صبور به استعداد‌های موجود در استان زنجان اشاره و ادامه داد: موفقیت استان زنجان در پرورش استعدادهای ورزشی موجب ترغبت دیگر استان‌ها برای فعالیت در این رشته و همچنین افتتاح پایگاه ورزش‌های سه‌گانه در آنها می‌شود.

 *وجود کمیته استعدادیابی در فدراسیون

وی در پاسخ به سئوالی در مورد نحوه استعداد یابی ورزشکاران تصریح کرد: استعداد یابی این رشته ورزشی با بررسی‌های پزشکی خاصی انجام می‌شود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه از وجود کمیته استعداد‌یابی در فدراسیون خبر داد و افزود: ورزشکاران این رشته با تست‌های قلبی عروقی و اندام‌ها و ترتیب بدنی بررسی و در صورت پاسخگو بودن نیروی بدنی فرد انجام می‌شود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد تعداد ورزشکاران سازمان یافته ورزش‌های سه‌گانه گفت: این فدراسیون 13 هزار 500 ورزشکار بیمه شده دارد.

صبور به فعالیت‌های همگانی فدراسیون اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 60 هزار ورزشکار به صورت همگانی در این ورزش فعالیت می‌کنند.

 *برنامه‌ریزی برای افزایش تعداد ورزشکاران این رشته

وی از برنامه‌ریزی فدراسیون برای افزایش تعداد ورزشکاران این رشته ورزشی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: تعداد ورزشکاران بیمه شده این رشته به 60 هزار نفر افزایش می‌یابد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی چهار ساله تعداد ورزشکاران این رشته ورزشی به بیش از 2 میلیون نفر در بخش بیمه شده و تا 5 میلیون نفر در بخش همگانی افزایش می‌یابد.

 *حضور تیم ملی در مسابقات آسیایی

وی نزدیک‌ترین برنامه تیم ملی را حضور در مسابقات قهرمانی آسیا عنوان و اضافه کرد: تیم ملی با پنج ورزشکار در رده‌های سنی مختلف در این مسابقات شرکت می‌کند.

صبور زمان اعزام تیم ملی ورزش‌های سه‌گانه را به مسابقات آسیایی سوم اردیبهشت اعلام کرد و گفت: ورزشکاران عضو تیم ملی در حال حاضر در اردوی یزد هستند تا برای این مسابقات آماده شوند.

وی زمان آغاز مسابقات قهرمانی ورزش‌های سه‌گانه را ششم اردیبهشت اعلام کرد و گفت: این مسابقات طی دو روز در فلیپین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/73004/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول