اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محسن رضایی در نیشابور:

اقتصاد کشور در چنبره دولت گرفتار شده است / ساختار اقتصاد باید مبتنی بر مردم شکل گیرد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ساختار نادرست اقتصاد یکی از مشکلات کشور است، گفت: اقتصاد ایران تک محصولی و وابسته به نفت است و در چنبره دولت گرفتار شده است، در حالی که ساختار اقتصاد ایران باید مبتنی بر مردم شکل بگیرد.

اقتصاد کشور در چنبره دولت گرفتار شده است / ساختار اقتصاد باید مبتنی بر مردم شکل گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، محسن رضایی صبح امروز در همایش تبیین حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در مهدیه نیشابور اظهارداشت: شیوه مدیریت مشکل اول امروز کشور است؛ با وجود کار فراوان و هزینه‌های زیادی که در کشور برای آبادانی و پیشرفت انجام شده اما اثرات کمی بر سطح زندگی مردم داشته است، بنابراین می‌توان سوء مدیریت را مشکل اول امروز کشور دانست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ساختار نادرست اقتصاد کشور مشکل دوم ماست، اقتصاد ایران تک محصولی و وابسته به نفت است و در چنبره دولت گرفتار شده است، در حالی که ساختار اقتصاد ایران باید مبتنی بر مردم شکل بگیرد.

رضایی با بیان اینکه اقتصاد مردمی به معنای تولید ثروت از کف جامعه و خانواده‎ها است اظهار داشت: این انباشت سرمایه و ثروت از کف جامعه کم کم به راس هرم می‎رسد که در این صورت دولت‌ها مدیون مردم می‎شوند نه مردم مدیون دولت‎ها.

وی از بی‌برنامگی به عنوان مشکل سوم کشور یاد کرد و افزود: برای ادامه راه در آینده کشور اگر برنامه‌ریزی درستی وجود نداشته باشد، حتی ثروت زیاد هم نمی‌تواند به رفع مشکلات کمکی کند.

رضایی گفت: ذات اسلام شکوفایی و پویایی است، ایرانیان در طول تاریخ نشان داده‌اند که همواره مردمی کوشا بوده‌اند؛ مشکلات کنونی کشور ربطی به ذات اسلام و مردم ایران ندارد، بلکه باید مشکل را در جایی دیگر جست‎وجو کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه مشکل چهارم را عدم بهره‌گیری مناسب از جوانان دانست و افزود: متاسفانه در این سال‌ها به جای سپردن کار به دست جوانان تنها به مشاوره آنها بسنده شد و همین مسئله نیروی بالقوه جوانان کشور را برای ساختن ایرانی آباد سرکوب کرد، در حالی که جوانان باید وارد متن امور شوند.

وی با اشاره به نامگذاری سال با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: زمانی حماسه از لوله تفنگ ما بیرون می‌آمد اما امروز حماسه از نوک قلم و تراوش فکر و اندیشه بیرون می‌آید.

رضایی افزود: همانگونه که در زمان جنگ قهرمانان گمنامی از ملت، شرف و خاک و ناموس خود دفاع کردند، امروز هم باید کار را به دست همین قهرمانان گمنام سپرد تا با لبیک به ندای رهبری عزیز انقلاب حماسه سیاسی و اقتصادی به وجود آید.

وی گفت: خوشبختانه رهبری هوشمند داریم، ایشان با اشراف کامل به همه امور و نظرات دقیق و کارشناسی شده پشتوانه عظیمی برای مسئولان هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: با تمام توان و با ایستادگی روی ارزش‌ها و اعتقادات‌مان در برابر زیاده‌خواهی دشمنان می‌ایستیم اما این مسئله نباید موجب شود که سوء مدیریت در اداره کشور توجیه شود.

انتهای پیام/70005/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول