اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

خطرناک‌ترین دشمن هر نظام جریان انحرافی نفاق است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: خطرناک ترین دشمن هر نظام جریان انحرافی نفاق است.

خطرناک‌ترین دشمن هر نظام جریان انحرافی نفاق است

حجت‌الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در حاشیه سوگواره یاس نبوی در امام‌زاده عباس شهرستان ساری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری با اشاره به اینکه در کتاب اهل سنت از فضایل امام علی (ع) و زهرای مرضیه سخن گفته شده است، تصریح کرد: حوادث بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) و دگرگون شدن جامعه در آن زمان جراحتی دردناک بر تمامی مسلمانان است.

وی اهل بیت را متعلق به همه زمان بشریت دانست و افزود: اگر ما معتقدیم که جامعه ما جامعه‌ای اسلامی و همان خط ترسیم شده پیامبر اعظم(ص) را دنبال می‌کند باید افکار ما برگرفته از اندیشه ناب زهرای مرضیه باشد.

علیزاده بر محتوایی‌تر برگزار شدن ایام فاطمیه تاکید کرد و افزود: افرادی که عاشق اهل بیت (ع) هستند و این مدال افتخار را با هیچ یک از مدال‌های دنیایی عوض نمی‌کنند نباید از مراسم فاطمیه بدون محتوا خارج شوند.

وی روشنفکران غرب‌زده را افرادی خشک فکر دانست و عنوان کرد: اگر ما بر سر این افرادی که فکرشان خشک شده است نام روشنفکر را بگذاریم در اصل جفا به روشنفکران دینی کرده‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران بیان کرد: تفکرات حضرت زهرا (س) به زمان خاص خودش محصور نیست بلکه در طول عمر بشریت و زندگی همه امامان در زمان قبل، فعل و آینده قابل استفاده است.

علیزاده به سخنان با ارزش زهرای مرضیه در خطبه فدکیه اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از اتفاق‌های بعد از رحلت رسول اکرم (ص) وقایع دردناک به وجود آمدن جریان انحرافی نفاق بود.

وی تصریح کرد: جریان انحرافی نفاق از نظر بزرگان دینی از جمله خطرناک‌ترین جریان‌های است که باعث فروپاشی آن جامعه می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه ایمان فرد مومن او را از بدی‌ها، کج‌روی‌ها و انحرافات دور می‌دارد، خاطرنشان کرد: جریان انحرافی نفاق در بین مسلمین باعث می‌شود تا زحمات پیامبر اسلام از بین برود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به سخنان پیامبر اسلام (ص) مبنی بر اینکه خطر منافقان بر امت اسلامی وجود دارد، تاکید کرد: آنهایی که در دل نفاق دارند و تراوشات ذهنی خود را همانند دیدگاه‌های مذهبی و دیدگاه‌های ضدیت با دین خود را پنهان می‌کنند به دنبال یک فرصت می‌گردند تا در بین مومنین نفاق ایجاد کنند.

علیزاده از فتنه 88 به عنوان یک جریان انحرافی نفاق یاد کرد و افزود: آنهایی که سخن از تفکر امام راحل، ولایت او و دفاع از حقوق مردم زدند که با شعارهای بسیار جذاب به میدان آمده بودند، اما بعد از اینکه برخلاف میل آنها آرای مردم از صندوق‌های رای خارج شد، بر علیه امام راحل و نظام جمهوری اسلامی ایران شورش کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به نصیحت‌هایی که بزرگان دین به سران فتنه 88 کرده بودند ولی آنها به جریان انحرافی نفاق خود ادامه دادند و آبروی این نظام را بردند.

این مسئول بزرگ‌ترین گناه سران فتنه 88 را امیدوار کردن دشمن به براندازی این نظام دانست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به اینکه جریان فتنه 88 هنوز خاموش نشده است و دشمنان این نظام به دنبال فرصتی دیگر هستند تا فتنه‌ای دیگر را به وجود آورند، تاکید کرد: اشک مقام معظم رهبری و خانواده‌های شهدا مانند اقیانوس بیکران، سران فتنه را به لبه تیغ و نابودی برده است.

علیزاده نفاق را به عنوان یک تیغ برنده دانست و افزود: بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) جریان انحرافی نفاق مانند تیغ‌های برنده حق و حقیقت را از بین برد.

وی خطرناک‌ترین دشمن هر نظام را جریان انحرافی موجود در آن نظام دانست و بیان کرد: افرادی که مخالف آن نظام و حکومت هستند از هر بهانه و فرصتی استفاده می‌کنند تا آن حکومت را از بین ببرند.

علیزاده یکی دیگر از عوامل به وجود آمدن مسائل بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) را رنگ باختن ارزش‌های دینی عنوان کرد.

وی تاکید کرد: دین باید در تمامی ابعاد زندگی رنگ و بوی دینی داشته باشد و در بعدهای فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و مدیریتی باید دین به معنای حقیقی کلمه خود را نشان دهد.

علیزاده به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن اشاره کرد و افزود: دشمن تهدیدهای فرهنگی و تحریم‌های اقتصادی را مدیریت می‌کند تا دین را از جامعه اسلامی بردارد.

وی بر وجود دغدغه دینی در بین مسلمانان تاکید کرد و بیان داشت: باید در محافل آموزشی و مدیریتی زندگی دین حرف اول را بزند.

علیزاده گفت: اگر در عراق، لبنان، فلسطین، افغانستان و یمن هر روز خون‌ریزی می‌شود و خبرهای ناخوشایندی به گوش می‌رسد همه و همه نشات گرفته از سقیفه بنی‌ساعده است.

انتهای‌ پیام/2296/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول