اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 1600 دانش‌آموز

همایش «آموزش محاسبات سریع و ذهنی ریاضی» 6 اردیبهشت برگزار می‌شود

دومین همایش بزرگ «آموزش محاسبات سریع و ذهنی ریاضی کنکور» با مشارکت کانون شهید مفتح و موسسه آموزشی ماد، روز جمعه ششم اردیبهشت با حضور یک هزار و 600 دانش‌آموز دبیرستانی برگزار می‌شود.

همایش «آموزش محاسبات سریع و ذهنی ریاضی» 6 اردیبهشت برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران و به ‌نقل از روابط ‌عمومی کانون شهید مفتح، سلمان داداشی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش اظهار داشت: این همایش با هدف تدریس و آموزش محاسبات سریع و ذهنی ریاضی کنکور با حضور یک هزار و 600 دانش‌آموز از مقاطع تحصیلی سوم و چهارم دبیرستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نخستین باری که یک کودک هفت ساله وارد مدرسه می‌شود، معلم در ارتباط با درس ریاضی جمله این درس را جدی بگیرید را خطاب به دانش‌آموزان می‌گوید و اظهار می‌کند که این درس مشکل و سخت است و باید دانش‌آموز دقت بیشتری را در یادگیری این درس داشته باشد.

داداشی افزود: به محضی که این دانش‌آموز این جمله را از زبان معلمش می‌شنود، نسبت به درس ریاضی گارد گرفته و فکر می‌کند که حتماً ریاضیات مشکلاتی در یادگیری برایش ایجاد خواهد کرد که معلمش اینگونه صحبت کرده است و همین موضوع باعث ایجاد ترس در دل دانش‌آموز می‌شود.

وی با بیان اینکه اتفاقاً دانش‌آموزانی که در درس ریاضیات مشکل دارند، بسیار به این درس نیز علاقه دارند، خاطرنشان کرد: این دسته از دانش‌آموزان وقتی وارد دبیرستان می‌شوند، چون از ابتدا با ریاضیات مشکل داشتند، حتی برخی از محاسبات مربوط به دوره ابتدایی را نیز فراموش می‌کنند و بسیاری از محاسبات را با ماشین حساب انجام می‌دهند.

این مدرس ریاضیات در ادامه با تشریح فعالیت‌های نیمکره راست و چپ مغز انسان، عنوان کرد: نیمکره سمت راست مغز انسان مربوط به انجام فعالیت‌های هنری و خلاقیتی است و نیمکره چپ نیز انجام کارهای منطقی و محاسباتی را برعهده دارد.

داداشی اضافه کرد: اگر در مدارس فقط به صورت تئوری و بدون استفاده از ابزار یادگیری با دانش‌آموز کار شود، فقط نیمکره چپ دانش‌آموز فعال خواهد شد و به مرور نیمکره راست ضعیف می‌شود.

وی با بیان اینکه لازمه پرورش ذهن دانش‌آموز، فعالیت هر دو نیمکره مغز است، تصریح کرد: اگر به زندگی دانشمندان برجسته همانند ابوعلی سینا، ابوریحان بیرونی، دکتر حسابی و انیشتین توجه شود، این نکته به دست می‌آید که تمامی این اساتید از دو نیمکره سمت راست و چپ خود به میزان لازم بهره بردند و اغلب علاوه بر داشتن مهارت‌های علمی، از مهارت‌های هنری نیز برخوردار بودند.

دبیر اجرایی همایش آموزش محاسبات سریع و ذهنی ریاضی کنکور در ادامه اظهار کرد: روش‌های مختلفی برای انجام محاسبات سریع و ذهنی ریاضی وجود دارد، اما بهترین روشی که بنده در تدریس استفاده می‌کنم، روش تراختنبرگ است و بیشترین برداشت‌های من از این روش است.

وی با بیان اینکه در برگزاری دوره اول آموزش محاسبات سریع ذهنی با استقبال بالای دانش‌آموزان مواجه شدیم، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانی که در این دوره‌ها مشارکت کردند، اعتماد به نفس بالایی پیدا کرده و حتی به ابداع فرمول‌های جدید روی آوردند.

داداشی با اشاره به بحث کنکور تصریح کرد: در حیطه کنکور طبق آمار سنجش، برخی از دانش‌آموزان به علت داشتن استرس بالا، حتی در محاسبات اولیه دچار اشتباه می‌شوند، دلیل این اشتباهات این نیست که دانش‌آموز اطلاعات کافی ندارد و یا بلد نیست، بلکه دلیلش این است که از ابزاری در یادگیری استفاده کرده که غیرآموزشی بوده است. این دسته از دانش‌آموزان با حضور در این دوره‌های آموزشی، می‌توانند در مدت 4 ساعت مشکلات محاسباتی خود را برطرف کنند.

دبیر اجرایی همایش «آموزش محاسبات سریع و ذهنی ریاضی کنکور» در پایان افزود: دانش‌آموزان از پایه سوم ابتدایی به بالاتر، می‌توانند در این کلاس‌های آموزشی شرکت کنند.     

انتهای پیام/2462/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول