اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد سقز:

بیش از 3 هزار زن سرپرست خانوار سقزی زیرپوشش کمیته امداد هستند

مدیر کمیته امداد سقز گفت: بیش از 3 هزار زن سرپرست خانوار در این شهرستان زیرپوشش این نهاد قرار دارند.

بیش از 3 هزار زن سرپرست خانوار سقزی زیرپوشش کمیته امداد هستند

فاروق محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سقز اظهار کرد: توجه به مسکن و اشتغال خانواده‌های زیرپوشش و نیازمند از سیاست‌های کمیته امداد امام خمینی کشور و استان است که این نهاد در سقز با جدیت این برنامه را دنبال می‌کند.

وی تعداد ایتام زیرپوشش کمیته امداد در سقز را 793 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد هزار و 400 نفر دارای حامی هستند و توسط خیرین شهرستان سقز مبلغ بیش از 2 میلیارد و 957 میلیون ریال کمک شده‌اند.

مدیر کمیته امداد سقز ادامه داد: بیش از 3 هزار زن سرپرست خانوار در شهرستان سقز زیرپوشش این نهاد قرار دارند که بیشتر به خانه‌داری و مشاغل خانگی چون خیاطی و قالیبافی مشغول هستند.

وی افزود: حمایت این نهاد از این زنان به صورت مادی و معنوی صورت می‌پذیرد که حمایت مادی در قالب بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار، پرداخت مستمری ماهانه، وام اشتغال و مسکن، پشتیبانی تحصیلی از فرزندان آنان و معافیت سربازی فرزندان ذکور است.

محمودی گفت: حمایت‌های معنوی نیز به صورت برگزاری کلاس‌های رایگان آموزش خانواده انجام می‌پذیرد.

مدیر کمیته امداد سقز خاطر‌نشان کرد: 667 مورد وام کارگشایی در سال 91 به مددجویان پرداخت شده که این وام‌ها در راستای ایجاد مشاغل خانگی کوچک، هزینه‌های درمانی، تحصیلی و تعمیرات مسکن بوده است.

وی در پایان گفت: این نهاد با زیرپوشش قرار دادن 201 دانشجو، هزار و 174 دانش‌آموز و پرداخت کمک هزینه دانشجویی و شهریه به آنان مددجویان را یاری می‌کند.

محمودی یادآور شد: سال گذشته به 12 نو‌عروس و 58 داماد نیز مبلغ 135 میلیون تومان به عنوان جهیزیه و هدیه ازدواج پرداخت شده است.

انتهای پیام/79010/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول