اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بناب:

برخی الزامات قانونی دست و پاگیر برای کشاورزی باید اصلاح شوند

فرماندار بناب گفت: متأسفانه قانون الزام وجود نیم هکتار زمین کشاورزی برای هر اسب بخار تراکتور، دست و پای کشاورزانی را که وسعت زمین آنها کمتر است را بسته و باید اصلاح شود تا کشاورزان بنابی نیز از تراکتور بهره‌مند شوند.

برخی الزامات قانونی دست و پاگیر برای کشاورزی باید اصلاح شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، سعید برقی ظهر امروز در جمع بهره‌برداران کشاورزی بناب با اشاره به اینکه کوچک بودن قطعات زمین‌های کشاورزی یکی از مشکلات کشاورزی بناب به شمار می‌آید، افزود: این امر میزان بهره‌وری و استفاده بهینه بهره‌برداران از این اراضی را کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد: کاهش ارزش اقتصادی، نبود زمین و باغ همچنین سنتی بودن روش کشاورزی، کشاورزان را به تغییر کاربری اراضی سوق می‌دهد.

برقی با اشاره به آزادسازی 400 هکتار از زمین‌های دولتی تصرف شده در این شهرستان، بر لزوم تفکیک این اراضی و جلوگیری از دخالت مجدد افراد غیر مسئول تأکید کرده و خواستار توجه جدی مسئولان به بخش کشاورزی شد.

وی تغییر کشت جایگزین برخی از محصولات زیرکشت فعلی بناب را از نیازهای اساسی این شهرستان عنوان کرد.

برقی افزود: دو محصول پر کشت این شهرستان یعنی پیاز و سیب‌زمینی به علت مصرف فراوان آب از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نبوده و از طرفی به علت افزایش سطح زمین‌های شور حاشیه دریاچه ارومیه و میزان شوری آب‌های زیرزمینی این منطقه، باید کشت محصولاتی با درآمدزایی بالا و سازگار با آب و هوای خاص منطقه به بهره‌برداران معرفی شود.

فرماندار شهرستان بناب با تاکید به این موضوع که بیمه محصولات کشاورزی به عنوان مشکل دیگر بخش کشاورزی بناب مطرح است، ضمن انتقاد از کم بودن میزان اعتبارات بیمه محصولات کشاورزی در سال ‌گذشته، از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی خواست این کمبود را در تصویب بودجه پیش‌بینی کنند تا از افزایش میزان خسارات وارده به بهره‌برداران جلوگیری شده و تداوم برنامه توسعه این بخش میسر شود.

برقی تاکید کرد: در حال حاضر شهرستان بناب با برخورداری از 1.8 درصد از مساحت اراضی کشاورزی استان، 8.7 درصد تولید محصولات زراعی، 9.3 درصد تولید محصولات باغی و 7.2 درصد تولید محصولات دامی استان را به خود اختصاص داده است.

وی  گفت: متأسفانه قانون الزام وجود نیم هکتار زمین کشاورزی برای هر اسب بخار تراکتور دست و پای کشاورزانی را که وسعت زمین آنها کمتر است را بسته و باید این قانون اصلاح شود تا کشاورزان بنابی هم از تراکتور بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/60001/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول