اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان جنوبی:

تحصیلات بالا سبب افزایش سن ازدواج شده است

معاون مدیریت، توسعه و منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تحصیلات و افزایش دانش باید منجر به اصلاح رفتار شود، گفت: تحصیلات بالا سبب افزایش سن ازدواج شده است.

تحصیلات بالا سبب افزایش سن ازدواج شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد‌رضا گلرو ظهر امروز در همایش بزرگ آیت اظهار داشت: خانواده، پایه و اساس یک جامعه پویا است و در این راستا باید سبک زندگی را تغییر داد.

وی با اشاره به اینکه میانگین سن ازدواج و اختلاف سنی برای خانم‌ها از 18 سال به 22 سال و برای مردان از 25 به 26 سال رسیده است، افزود: سخت‌گیری‌های قبل از ازدواج سن ازدواج را بالا برده است.

معاون مدیریت توسعه و منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی ابراز داشت: داستان ازدواج و زندگی حضرت امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا(س) بهترین الگو در امر ازدواج و تشکیل خانواده است.

تحصیلات بالا سبب افزایش سن ازدواج شده است

معاون مدیریت توسعه و منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه تحصیلات و افزایش دانش باید منجر به اصلاح رفتار شود، گفت: افزایش سطح علمی سبب شده که میانگین سن ازدواج در جامعه افزایش یابد.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی نیز در این همایش عنوان کرد: سالانه بیش از 50 درصد جمعیت استان از خدمات چندگانه بهزیستی بهره‌مند می‌شوند که شامل رقمی معادل 400 هزار نفر است.

محمد‌حسن اکبری‌مطلق ادامه داد: سازمان بهزیستی به عنوان یک سازمان دانش‌محور و تخصصی حضور فعالی در عرصه توانمندی، فرهنگی و پیشگیری در خراسان جنوبی دارد.

وی با بیان اینکه 150 هزار نفر از دوره‌های آموزشی شامل طرح‌های آمادگی، مشاوره‌ای و مهارت‌های زندگی بهره‌مند می‌شوند، اضافه کرد: این تعداد به استثنای کارگاه‌های آموزش است.

خانواده، مهم‌ترین نهاد اجتماعی

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی خانواده را مهم‌ترین نهاد اجتماعی دانست و متذکر شد: نقطه آغاز تشکیل خانواده ازدواج است.

این مسئول با بیان اینکه ازدواج یک نقطه عطف و مهم‌ترین تصمیم زندگی است، خاطر نشان کرد: همایش بزرگ آیت در راستای آشنایی و توانمندی جوانان در امر ازدواج برگزار می‌شود.

انتهای پیام/69013/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول