اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان همدان:

ارتش ایران جزو ارتش‌های نیرومند دنیاست

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان همدان گفت: ارتش ایران جزء ارتش‌های نیرومند دنیاست و با توانمندی خود هیچ کشوری جرأت تعرض به این خاک را ندارد.

ارتش ایران جزو ارتش‌های نیرومند دنیاست

حمزه بیدادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به در پیش رو بودن روز ارتش اظهار داشت: تفکر ایجاد انقلاب اسلامی و عملی شدن آن در ذهن امام خمینی(ره) همواره با راهبردهای مؤثری همراه بوده که یکی از این راهبردها، توجه به ارتش بوده است.

وی با بیان اینکه امام راحل  چون ارتش را از پیکره جامعه تشکیل شده بود، آن را نقطه اتکای جامعه می‌دانستند افزود: ایشان همواره در پیام‌هایشان در طول انقلاب توجه خاصی به ارتش داشتند که این مهم نشان از جایگاه ویژه آن در نظام دارد.

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان همدان بیان داشت:‌ اعتماد به ارتش و سرمایه‌گذاری که امام خمینی(ره) روی نسل جوان کرد در واقع هزینه پیروزی انقلاب را کاهش داد و موجب شد ارتش خیلی زود با ملت هم‌پا شده و انقلاب پیروز شود.

وی با بیان اینکه در ابتدای انقلاب در هر کشوری دغدغه‌های زیادی وجود دارد، تصریح کرد: در این دوره خیلی از افراد می‌خواهند اعمال نفوذ کرده و جایگاهی برای خود باز کنند و ایران نیز از این قاعده مستثنی نبود.

بیدادی یادآور شد: در ابتدای انقلاب بسیاری از افراد زمزمه انحلال ارتش را سر می‌دادند اما امام خمینی(ره) با ژرف‌نگری و دید بلند خود، به حفظ ارتش مصمم بودند و اعتقاد داشتند که با ایجاد یک تغییر سطحی در ارتش، می‌توان آن را به یک ارتش اسلامی تبدیل کرد.

وی در ادامه سخنانش ابراز داشت: در تاریخ 28 فروردین 58 امام راحل تکلیف را برای همه روشن کرد و با صدور پیام سه ماده‌ای بر ارتش تکلیف کردند که با تمام هیبت و ساز و برگ خود در شهرها رژه برود و از مردم نیز خواستند تا از ارتش استقبال کنند.

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان تأکید کرد: در بند سوم این پیام نیز امام تکلیف کردند که نظم و انضباط و سلسله مراتب نیز در ارتش باید حفظ شود.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب ارتش تولد دیگری پیدا کرد و تکلیفی بر گردنش نهاده شد،‌ گفت: بعد از انقلاب اسلامی بیعتی میان امام، ارتش و ملت بسته شد و ارتش بار دیگر در میان آتش و خون متولد شد.

به گفته بیدادی ارتش در طول این سال‌ها فراز و نشیب‌های فراوانی را پشت سر گذاشت از جمله غائله کردستان و مسائل اولیه انقلاب و بعد از آن نیز در جنگ تحمیلی حضوری درخشان داشت.

وی تصریح کرد: بعد از جنگ نیز برابر قانون اساسی وظیفه ارتش حفظ و حراست از حدود مرزهای جمهوری اسلامی است که تاکنون نیز درگیر این امر در مرزها هستند.

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان همدان ادامه داد:‌ از دیگر اقداماتی که بعد از جنگ صوت گرفت می‌توان به بازنویسی خاطرات جنگ و تألیف کتب زیادی در رابطه با جنگ به منظور انتقال تجارب به نسل جدید، بازسازی یگان‌ها و رسیدن به خودکفایی در ساخت تجهیزات اشاره کرد.

وی بیان داشت:‌ ساخت تانک، توپ و هواپیما از جمله سلاح‌های استراتژیکی است که هر ارتش و نیروی مسلحی فناوری ساخت آن را به دست آورد و خودکفا شود و جزو ارتش‌های نیرومند به شمار می‌رود که ارتش ما امروزه موفق شده در این زمینه‌ها نیاز خود را تأمین کند.

بیدادی در ادامه سخنانش با اشاره به ارتباط محکم و مستمر بین ارتش، صنعت و دانشگاه‌ها اظهار داشت: این ارتباط و تقویت آن باعث شده ارتش بتواند نیاز خود را تأمین کند.

وی یادآور شد: ما در صنعت دفاعی نیز پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم و ماحصل تمام این تلاش‌ها وجود قدرت بازدارندگی خوبی است که اکنون در سایه توانمندی نیروهای مسلح شاهد آن هستیم به طوری که هیچ کشوری جرأت دوختن چشم طمع به این سرزمین ندارد.

انتهای پیام/89006/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول