اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار می‌شود

جشنواره خیرین مدرسه‌ساز فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در پنج شنبه هفته آینده با حضور وزیر آموزش و پرورش خبر داد.

جشنواره خیرین مدرسه‌ساز فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد حسین روزی طلب عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این استان اظهار داشت: برنامه تقدیر از خیرین مدرسه‌ساز فارس پنجم اردیبهشت ماه امسال با حضور حمیدرضا حاجی بابایی، آیت‌الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس و مسئولان استانی برگزار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری (مد) مبنی بر ایجاد نشاط برای مردم و گسترش سفر و رفت و آمد بین اقوام که افزایش وحدت و انسجام ملی را در پی دارد، سعی شد در ایام نوروز فضایی برای سیر و سیاحت و بهره‌گیری از آیات خدا در دامان طبیعت فراهم شود.

به گفته وی، این موضوع آن قدر مورد تایید مقام رهبری بود که در سفر به فارس، 500 میلیون تومان را به اقدامات آموزش و پرورش فارس برای اسکان اختصاص دادند.

وی افزود: استان فارس نوروز امسال با اختصاص یک‌هزار و 688 مدرسه، 18 هزار و 120 کلاس و 65 سالن ورزشی پذیرای 917 هزار مسافر بود.

روزی طلب اضافه کرد: در همین راستا و بنابر تاکید وزیر آموزش و پرورش، امسال برای سه نوع امکانات مدارس مبالغ 7 هزار تومان، 5 هزار تومان و 3 هزار تومان به ازای هر شب اقامت مسافران دریافت شد که این مبلغ باید با افزودن مبالغی برای قدردانی از کارکنانی که در نوروز خدمات‌رسانی کردند اختصاص یابد.

توان پذیرش مسافر در کل ایام سال را داریم

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مدارس آموزش و پرورش متعلق به عموم است و مردم حق دارند در طول سال نیز از این امکان برای سفر استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش فارس دو سال پیاپی مقام نخست کشور را در اسکان کشور کسب کرده است، جا دارد بودجه بیشتری برای گسترش خدمات اسکان در اختیار این دستگاه قرار گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس با تایید این سخن روزی طلب اظهار داشت: اگر آموزش و پرورش امکان اسکان مسافران را فراهم نمی‌کرد، این میزان بازدید از اماکن گردشی، تفریحی و فرهنگی و تاریخی فارس رقم نمی‌خورد.

حجت‌الاسلام محمدهادی رحیمی صادق افزود: بنابراین جا دارد که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از طریقی برای دریافت رقم تشویقی از ستاد تسهیلات نوروزی کشور برای آموزش و پرورش این استان اقدام کند.

در این نشست عدم همکاری ادارات و دستگاه‌های فارس برای هوشمندسازی حداقل یک کلاس در هر مدرسه و همچنین قدیمی بودن هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای این استان، اختصاص زمین برای دانشگاه فرهنگیان و نداشتن تجهیزات لازم در آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد توافقی در زمینه کاهش یا حذف مبالغ آب‌بها و گاز و برق مدارس بین شرکت‌های خدمات‌رسان و آموزش و پرورش صورت گیرد.

انتهای پیام/2448/ق30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول