اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

واکنش ائمه جماعات و نمایندگان خراسان جنوبی به میتینگ انتخاباتی دولت

تعدادی از ائمه جماعات شهرستان‌های استان خراسان جنوبی و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی و همچنین اقشار مختلف با انتقاد شدید از برگزاری میتینگ تبلیغاتی دولت در ورزشگاه آزادی تهران آن را محکوم کردند.

واکنش ائمه جماعات و نمایندگان خراسان جنوبی به میتینگ انتخاباتی دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، از چند روز پیش که خبر دعوت از حدود 700 نفر از خراسان جنوبی به یک همایش بزرگ در تهران بین مردم زمزمه شد، برخی‌ها به این فکر افتادند که این همایش بزرگ می‌تواند چه هدفی غیر از تجلیل از خادمان سفرهای نوروزی داشته باشد؟

هر سال در اواخر فروردین‌ماه چنین مراسمی در مرکز هر استان و شهرستان برگزار می‌شد و هر سازمان با تقدیر از نیروها و کادر اجرایی خود که در تعطیلات نوروز به مردم در سفرهای نوروزی کمک کرده‌اند این هدف را که البته شایسته نیز بود کسب می‌کرد.

اما از حدود یک هفته گذشته خبر برگزاری یک همایش بزرگ 100 هزار نفری در ورزشگاه بزرگ آزادی تهران برای تجلیل از خادمان نوروزی سراسر کشور کمی ذهن‌ها را مشغول خود کرد که دولت چرا در حالی ‌که کمتر از دو ماه تا پایان کارش باقی مانده چنین همایش بزرگی را قرار است اجرا کند؟

کم کم که زمان گذشت خبرهای جالب‌تری از این همایش بودار رسید که شنیدن برخی از آنها خالی از لطف نیست، مثلا اینکه قرار است حدود 50 میلیارد تومان برای این همایش هزینه شود! یا اینکه از سراسر کشور 250 هزار نفر دعوت شده‌اند که در صورت انصراف تعدادی باز هم 100 تا 150 هزار نفر در این همایش حضور داشته باشند!

از خبرهای دیگر این همایش که آن هم به دور از توقع نیست اعلام رسمی کاندیداتوری نامزد مورد نظر دولت است.

در شرایط اقتصادی کنونی کشور که مردم هر روز مجبور به تحمل فشارهای بیشتر اقتصادی که مقداری از آن ناشی از بی‌تدبیری دولت است هستند چه ضرورتی برای برگزاری این چنین همایش بزرگی وجود دارد؟

در همین راستا با تعدادی از ائمه جمعه شهرستان‌های خراسان جنوبی و نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و چند نفر از مردم بیرجند گفت‌وگو کردیم و نظرات آنان را در این زمینه جویا شدیم.

هاشم‌زهی: دولت به جای برگزاری این چنین همایش‌هایی بودجه پروژه‌ها را تامین کند

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همایش‌هایی با این شکل ما را به یاد جشن‌های 2500 ساله شاهنشاهی می‌اندازد، گفت: این همایش شبهاتی دارد و با موقعیت کنونی کشور این همه هزینه کردن سرمایه‌های مردم در این همایش به جبر و اجبار است.

مرادهاشم‌زهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: در حالی که دشمنان به کشور فشار می‌آورند، مسئولان باید پاسخ‌گوی مردم در محدودیت‌ها باشند و برگزاری این چنین همایش‌هایی به صلاح نیست.

وی با اشاره به اینکه مسئولان و مقامات اجرایی باید این مسائل را رصد کنند، تصریح کرد: این مسئولان باید جلوی برگزاری چنین همایش‌هایی را بگیرند و به جای صرف هزینه‌های گزاف برای برگزار شدن این همایش دست مردم ناتوان و محروم کشور را بگیرند.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه ادامه داد: مسئولان می‌توانند به جای برگزاری این همایش‌ها پروژه‌های علمی که به علت کمبود بوجه متوقف شده‌اند را احیا کنند.

هاشم زهی تاکید کرد: کسانی که در برگزار شدن این همایش دخالت دارند باید دست از این کار بردارند و به فکر مردم باشند تا انتخابات به صورت بی‌طرف برگزار شود.

دولت به فکر حل مشکلات اقتصادی باشد نه برگزاری همایش تجلیل

شهروند بیرجندی نیز که از برگزاری این همایش بزرگ در تهران تعجب‌زده شده‌ بود در این ارتباط گفت: دولت باید به جای برگزاری این چنین همایش‌های پرخرجی بیشتر به فکر مردم باشد.

زهرا محمدی افزود: وقتی مردم به ویژه اقشار کم‌درآمد در تامین مایحتاج اساسی زندگی‌شان مانده‌اند چرا دولت به جای حل مشکلات اقتصادی بار سنگین دیگری را به مردم تحمیل می‌کند.

امام جمعه قهستان: این همایش یک جنبه سیاسی انتخاباتی دارد

امام جمعه قهستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: با توجه به اینکه مراجع تقلید این همایش را نقد کرده‌اند، این همایش یک جنبه سیاسی انتخاباتی دارد.

حجت‌الاسلام خزاعی با بیان اینکه شعار احمدی‌نژاد حمایت از مستضعفان است، ادامه داد: این همایش هزینه سنگینی بر دوش دولت دارد و از طرفی سبب بدبینی مردم در آستانه انتخابات می‌شود.

وی افزود: دولتی که بیش از 70 روز بودجه خود را با تأخیر به مجلس می‌دهد و مجبور می‌شود یک دوازدهم آن را تحویل دهد لزومی به برگزاری چنین همایش گزافی ندارد.

امام جمعه قهستان اضافه کرد: با دعوت از مسئولان کشوری در این همایش به ظاهر می‌خواهند از آنها تقدیر کنند اما می‌توان این تقدیرها را در محدوده هر استانی برگزار کرد.

امام جمعه درمیان: میتینگ 100 هزاری نفری در ورزشگاه آزادی با پول بیت‌المال معنی ندارد

علی‌اکبر سنجری افزود: اگر این همایش با پول بیت‌المال برگزار شود کار ناپسندی است چرا که در فضای تحریم‌ها قرار داریم.

وی با بیان اینکه سرفصل این همایش بزرگ نامعلوم و نامفهوم است، اضافه کرد: مسئولان نباید در این مراسم شرکت کنند.

امام جمعه درمیان موقعیت زمانی و مکانی همایش 100 هزاری نفری در ورزشگاه آزادی را شائبه سیاسی عنوان کرد و خاطر نشان کرد: این همایش سبب ایجاد شبهه در فکر و ذهن آحاد مردم می‌شود و مسئولان باید مواظب باشند که به مملکت خیانت نکنند.

امام جمعه نهبندان: اگر این همایش سیاسی نیست آن را بعد از انتخابات موکول کنند

حجت‌الاسلام و‌المسلمین عباسعلی خزاعی امام جمعه نهبندان هم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با برنامه دولت برای برگزاری همایش 100 هزار نفری تجلیل از خادمان سفرهای نوروزی در تهران اظهار کرد: در رسانه‌ها مطرح شده که برگزاری چنین همایشی شائبه سیاسی و جنبه تبلیغاتی دارد و اگر چنین نیست باید برگزاری چنین همایشی را به بعد از انتخابات موکول کرد.

وی ادامه داد: در شرایطی که کشور در وضعیت اقتصادی خاصی قرار دارد و تورم نیز بر آن دامن می‌زند و با نزدیک شدن به انتخابات به نظر من برگزاری چنین همایشی درست نیست.

امام جمعه نهبندان با بیان اینکه برگزاری چنین همایشی هزینه‌های هنگفتی را می‌طلبد، افزود: یکی از ابعاد شعار امسال که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند اسراف ‌نکردن و درست مصرف ‌کردن و کاهش هزینه‌های غیر ضروری بود بنابراین طبق بیانات رهبری برگزاری این همایش به صلاح جامعه و ملت نیست.

خزاعی تصریح کرد: هر سازمان و دستگاهی می‌تواند از مسئولان و دست‌اندرکارانی که در سفرهای نوروزی نقشی ایفا کردند به آنچه که مرسوم است از آنها تقدیر کند.

خزاعی با اشاره به سخن حضرت علی(ع) مبنی بر اینکه "پرهیز کنید از آنچه که مورد تهمت واقع می‌شوید" گفت: مسئولان باید این سخن حضرت علی(ع) را همیشه سرلوحه کارشان قرار دهند.

وی با اشاره به انتخابات خرداد‌ماه امسال اذعان داشت: همه مردم به ویژه مسئولان و رسانه‌ها برای آرام کردن فضای کشور تلاش کنند.

امام جمعه نهبندان با بیان اینکه ما از انتخابات قبل تجربه تلخی داریم، یاد‌آور شد: اکنون دشمن در کشور ونزوئلا در حال پیاده کردن همان نقشه‌هایی است که در انتخابات قبل ایران انجام داده بود.

خزاعی اضافه کرد: با توجه به تجربه انتخابات قبل و آنچه که در کشورهای دیگر شاهد آن هستیم همه باید از هرکاری که فضا را ناآرام می‌کند پرهیز کنیم و تلاش کنیم دیگر چنین وقایعی در کشور تکرار نشود.

امام جمعه سرایان: این همایش مهر تاییدی بر فعالیت‌های تبلیغاتی یک گروه خاص باشد

امام جمعه سرایان هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: همایش 100 هزار نفری که قرار است روز جمعه در ورزشگاه آزادی تهران با عنوان تجلیل از خادمان سفرهای نوروزی از سوی دولت برگزار شود قطعا دارای جنبه سیاسی است.

حجت‌الاسلام احمد نجمی‌پور با تاکید بر اینکه ما باید در عمل ولایت‌مدار باشیم، اذعان داشت: اصلا در شأن افرادی که به این همایش دعوت شده‌اند نیست که با حضور در این همایش مهر تاییدی بر فعالیت‌های تبلیغاتی یک گروه خاص باشند.

امام جمعه سرایان با اشاره به هزینه بالایی که برای برگزاری این همایش در نظر گرفته شده است، افزود: آسیب‌هایی که این همایش به لحاظ اقتصادی به وجود می‌آورد به ضرر نظام است.

نجمی‌پور‌ اظهار داشت: برگزاری همایشی در این ابعاد و وسعت سبب می‌شود کاندیداهای دیگر نیز این توقع را پیدا ‌کنند که چنین همایش‌هایی را برگزار کنند.

وی با تاکید بر اینکه چون قرار است در برگزاری این همایش از بیت‌المال خرج ‌شود خیانت به مملکت صورت می‌گیرد، گفت: این حرکت که از سوی دولت در ایام پایانی خدمت آن در حال اجرا است سبب بدبینی مردم نسبت به این دولت می‌شود.

امام جمعه سرایان با اشاره به استفاده از نام رهبری در تبلیغات این همایش تاکید کرد: ولایت‌مداری با شعار دادن نیست بلکه با عمل و کردار است و کاندیداهای احتمالی باید با عمل ثابت کنند که مطیع رهبری هستند.

امام جمعه بشرویه: دعوت‌شدگان نباید این دعوت را بپذیرند

امام جمعه بشرویه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با همایش تجلیل از خادمان سفرهای نوروزی در باشگاه آزادی اظهار کرد: این همایش کاملا جنبه تبلیغاتی و سیاسی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شمس‌الدین با بیان اینکه همایش 100 هزاری نفری در ورزشگاه آزادی جنبه تبلیغاتی دارد، ادامه داد: به هیچ وجه موافق برگزاری این همایش نیستم.

امام جمعه بشرویه افزود: با وجود مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه صلاح نیست برای اجرای این همایش هزینه‌های زیادی صرف شود.

شمس‌الدین برگزاری این همایش را در راستای فعالیت‌های انتخاباتی دانست و تصریح کرد: هیچ لزومی ندارد که با این هزینه سنگین افرادی از سراسر کشور دعوت شوند.

وی اضافه کرد: اگر مسئولان در این همایش شرکت کنند به خاطر سیاحت است و دلیل خاصی برای شرکت در این همایش وجود ندارد.

امام جمعه بشرویه با بیان اینکه این همایش نباید با ندای لبیک یا خامنه‌ای باشد، اذعان داشت: سخن حق است ولی از حق برداشت باطلی می‌شود.

شمس‌الدین در توصیه به مدعوین خاطر نشان کرد: دعوت‌شدگان نباید این دعوت را بپذیرند چرا که این همایش برای جذب قدرت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2248/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول