اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار جم:

پالایشگاه جم رقم واقعی تولید را اعلام کند / حقوق قانونی جم پرداخت شود

شهردار جم با انتقاد از مسئولین شرکت پالایش گاز فجر جم، خواستار اعلام رقم واقعی تولید از طرف آنها برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده شد.

پالایشگاه جم رقم واقعی تولید را اعلام کند / حقوق قانونی جم پرداخت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، سید احمد علمداری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جم از شهرهای مهم در سطح استان است و برای آبادانی و ساختن این شهر باید اهتمام ورزیم.

وی با انتقاد از مسئولین شرکت پالایش گاز فجر جم، خواستار اعلام رقم واقعی تولید از طرف آنها برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده شد.

شهردار جم خاطر نشان کرد: مالیات بر ارزش افزوده با توجه به صراحت قانونی از طرف اداره امور مالیاتی به صنایعی که آنها اعلام می‌کنند تعلق می‌گیرد و صنایع مذکور مکلفند میزان درآمد واقعی ماهانه خود را به اداره امور مالیاتی اظهار کرده و طبق قانون مبلغی را که به تشخیص اداره امور مالیاتی اعلام می‌شود به شهرداری و دهیاری‌های شهرستان پرداخت کنند.

علمداری اضافه کرد: متاسفانه بنا بر اعلام مسئولین اداره امور مالیاتی شهرستان جم، شرکت پالایش گاز فجر جم علاوه بر اینکه رقم واقعی تولید را اعلام نمی‌کند؛ از پرداخت میزان تشخیصی امور مالیاتی نیز استنکاف می‌کند و اختلاف دیدگاه این دو نهاد در زمینه میزان درآمد تولید، میلیاردی است.

شهردار جم تصریح کرد: این در حالی است که شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی‌های منطقه عسلویه همگی این موضوع را تمام و کمال رعایت کرده و به‌عنوان نمونه در اسفند 91 شهرستان کنگان رقمی بالغ بر پنج میلیارد تومان را دریافت کرده که به شهرداری کنگان به تنهایی 3 میلیارد تومان و دهیاری‌ها نیز بر حسب جمعیت حداقل 200 میلیون تومان پرداخت شده است.

وی ابراز داشت: در همین مدت از طرف شرکت پالایش گاز فجر جم به شهرداری جم هیچ مبلغی پرداخت نشده و فقط از طریق شرکت‌های خصوصی مبلغ 10 میلیون تومان پرداخت شده است.

علمداری افزود: ما خود را با کنگان به‌دلیل حجم زیاد شرکت‌های آنجا مقایسه نمی‌کنیم اما شرکتی که به اذعان مسئولین آن رکورددار تولید گاز در کشور است، آیا میزان مالیات بر ارزش افزوده یک ماه آن باید صفر باشد و هیچگونه مالیاتی در این زمینه نپردازد؟

شهردار جم در پایان ابراز امیدواری کرد که مسئولین شرکت پالایش گاز فجرجم که سال‌هاست جم و مشکلات آن را به‌ خوبی می‌شناسند بر سر میز مذاکره حاضر شده و در زمینه پرداخت حقوق قانونی شهرستان جم از محل درآمدهای گاز همکاری بیشتری کنند.

انتهای پیام/2451/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول