اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین پلیس راه استان زنجان:

علت 30 درصد تصادفات در زنجان عدم توجه به جلو است

جانشین پلیس راه استان زنجان گفت: علت 30 درصد تصادفات در استان عدم توجه به جلو است.

علت 30 درصد تصادفات در زنجان عدم توجه به جلو است

علی‌اصغر شیرمحمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: پلیس راه استان زنجان در راستای تامین امنیت جاده‌ها اقدامات مختلفی را در جاده‌ها انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه پلیس راه استان به منظور پیشگیری از وقوع تصادفات خطرناک در جاده‌ها اقدام به توقیف خودروهای متخلف می‌کند، اضافه کرد: سال گذشته 2 هزار و 24 خودرو در جاده‌های استان توقیف شده است.

جانشین پلیس راه استان زنجان همچنین به توقیف 427 موتور‌سیکلت در جاده‌های استان اشاره کرد و گفت: تخلفات این موتورسواران شامل عدم استفاده از کلاه ایمنی و انجام حرکت‌های مارپیچ و خطرناک بوده است.

وی در ادامه به وقوع 67 تصادف جرحی در جاده‌های استان اشاره کرد و افزود: در اثر این تصادفات 98 نفر مجروح شد‌ند.

شیرمحمدی اظهار کرد: همچنین از آغاز فروردین‌ماه تا‌کنون 118 تصادف خسارتی نیز در جاده‌ها به وقوع پیوسته است.

وی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی توسط رانندگان به ویژه در ایامی که جاده‌ها پرتردد هستند، اضافه کرد: با بررسی‌های به عمل آمده عدم توجه به جلو با 30 درصد مهم‌ترین علت وقوع تصادفات رانندگی است.

جانشین پلیس راه استان زنجان همچنین با اشاره به اینکه از دیگر عوامل موثر در حوادث رانندگی سرعت بیش از حد وسیله نقلیه، خستگی و خواب‌آلودگی راننده است، ادامه داد: به رانندگان توصیه می‌شود به منظور تامین امنیت جانی خود و سرنشینان خودرو از حرکت‌های خطرآفرین و مارپیچ در جاده‌ها پرهیز کنند.

وی با تاکید بر عدم رانندگی در زمان خستگی و خواب‌آلودگی افزود: در بسیاری از موارد، عدم توجه رانندگان به نکات ایمنی موجب بروز حوادث تلخ و جبران‌ناپذیری می‌شود.

شیرمحمدی در پایان به کیلومترهای پرتصادف نیز اشاره کرد و گفت: با بررسی به عمل آمده اغلب تصادفات در ورودی و خروجی شهرها (کیلومتر یک تا 30) اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/73005/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول